Annons

Canon EOS M

Produkter
(logga in för att koppla)

AFJ

Aktiv medlem
Tryck MENU

Sedan gå till den sista menyn som har en skiftnyckel symbol.

Längst ner står Firmware versionen
 

oskip

Medlem
Tack för all hjälp å alla svar, men funkar ändå inte... "visar kamerainställningar" är det enda som finns där...
Läs gärna mitt tidigare svar en gång till för jag tror att det är där det felar för dig. Har du ratten inställd på den gröna symbolen visas bara det som du beskriver. Ställ om ratten och du får fram betydligt mer information i menyerna
 

Imonfire

Aktiv medlem
Läs gärna mitt tidigare svar en gång till för jag tror att det är där det felar för dig. Har du ratten inställd på den gröna symbolen visas bara det som du beskriver. Ställ om ratten och du får fram betydligt mer information i menyerna
Näe jag får inte fram något mer då, några fler om jag ställer den på filminspelning, men ändå inte det jag behöver...
 

AFJ

Aktiv medlem
Tack för all hjälp å alla svar, men funkar ändå inte... "visar kamerainställningar" är det enda som finns där...
Då har du nog kameran inställd på "gröna rutan"

Vrid vredet till mitten-läget, det med kamerasymbolen.

Då måste du få fram rätt menyer, annars är det något knas!
 

Imonfire

Aktiv medlem
Då har du nog kameran inställd på "gröna rutan"

Vrid vredet till mitten-läget, det med kamerasymbolen.

Då måste du få fram rätt menyer, annars är det något knas!
Nu har jag fått det att funka, var inte bara att den skulle vara på kamerasymbolen, utan man måste även gå in i skärmmenyn och ändra till ett manuellt läge iställe för auto :)

Tack alla som hjälpt mej! ni är guld värd!
 

Iore117

Aktiv medlem
Adaptern kom på posten från UK i förrgår. Eftersom jag ändå använder en del piratobjektiv så slog jag till på originaladapter. Liten reflektion är att den inte levereras med påse utan här har Canon en tillbehörspåse för flera hundra kronor. Jag har en EF12II-mellanring också, den är billigare än EF-M-adaptern, ungefär samma typ av sak att tillverka, och ändå levereras den med en liten funktionell påse som skyddar mellanringen lite extra när den inte används.
Hittills har jag provat M med Sigma 18-35 och 8-16. I bägge fallen är ergonomin förvånansvärt bra, men det är ju inte nån fickkamera längre. Allt verkar fungera som det ska så här långt.

Kanske läge att prova M med adapter, mellanring och objektiv, när mellanringen ändå är framme...

Nån som har bra tips på M2-hus till bra pris/leverantör? Lite sugen på Wifi...
 

Tawi

Aktiv medlem
Nån som vet ifall det kommer en uppföljare till EOS M snart? Är ganska sugen på att köpa en men väntar gärna på en uppdaterad version om det inte ligger alldeles för långt fram i tiden.
Canon EOS M är redan ersatt av M2 vilket gjordes förra året. Canon har dock valt att inte släppa den i Eurpoa, tyvärr. M2 är i princip en något kompaktare EOS 100D. M2an är betydligt snabbare i autofocus vilket är den största svagheten på M.

Edit: ser nu att M2an redan är omtalad i tråden. Hade inte läst så långt innan jag svarade.
 

Imonfire

Aktiv medlem
Adaptern kom på posten från UK i förrgår. Eftersom jag ändå använder en del piratobjektiv så slog jag till på originaladapter. Liten reflektion är att den inte levereras med påse utan här har Canon en tillbehörspåse för flera hundra kronor. Jag har en EF12II-mellanring också, den är billigare än EF-M-adaptern, ungefär samma typ av sak att tillverka, och ändå levereras den med en liten funktionell påse som skyddar mellanringen lite extra när den inte används.
Hittills har jag provat M med Sigma 18-35 och 8-16. I bägge fallen är ergonomin förvånansvärt bra, men det är ju inte nån fickkamera längre. Allt verkar fungera som det ska så här långt.

Kanske läge att prova M med adapter, mellanring och objektiv, när mellanringen ändå är framme...

Nån som har bra tips på M2-hus till bra pris/leverantör? Lite sugen på Wifi...
Någon som har testat piratadaptern?
 
ANNONS