Annons

Älska fotografering

Produkter
(logga in för att koppla)

Danne B

Aktiv medlem
Om du vill fortsätta att älska att fotografera, ska du inte börja jobba med det. ;)

Då blir fotograferandet till slut ett jobb och varje gång du på fritiden tar upp kameran för att ta en fotorunda, känns det som om du jobbar.
Inte så för alla, men för väldigt många.
 

levitte

Aktiv medlem
Det är väldigt mycket en fråga om inställning. Om du behåller inställningen att foto är något du först och främst sysslar med för att du älskar det, och att det där med inkomst mest är en bieffekt, då kan du nog slippa det Danne skriver...

Mvh,
Richard
 

ROOL

Aktiv medlem
Jobba som fotograf

Visst är det en stor risk att man tröttnar om man gör fritidsnöjet till jobb. Men lyckas Du behålla intresset så blir det underbart att alltid känna att man gör det man vill. Väl värt att ta chansen kan jag säga efter ett yrkesliv där fritiden blev jobb.

Feedback på bloggen:

När det gäller bloggen så tröttnade jag faktiskt titta pga. all reklam.
 

niclasforsberg

Aktiv medlem
Klart att du skall sikta högt.
Fotografera mycket bara,, och lägg märke till varför bilderna blir si och så .. så lär du dig efter hand hur du skall få kontroll över både motiv, ljus och teknik.

Kikade in i din blogg.
Du har känsla för bild, nice! Men mitt första tips till dig är att välja ut bilder lite mer kritiskt, så att du undviker bilder som är snarlika. På så vis ökar du betraktarens fokus på varje enskild bild.

En bra modell (som jag använt mig av som tips i undervisning) är att ta reda på vad diptyk och triptyk är och gör dina egna montage. När du sett många sådana klassiska verk så ser du att i historien så har de två delarna ofta sett mycket lika ut men att man i mer modernt fotografiskt sammanhang arbetar med kompletterande bilder i stället för nästan lika. I och med denna övning så lär man sig se likheter och olikheter - i både det stora sammanhanget men också i den lilla detaljen. Vips så har du mycket mer i ryggraden när du väljer ut enskilda bilder och vart gränserna går för att bilderna blir för lika och ev för olika.. kanske t.o.m lagom olika :)


Good luck girl
/N
 
ANNONS