Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Ändra storlek på många samtidigt
- Trådstartare plind
- Start datum
Jesper71
Aktiv medlem
1. Spela in ett funktionsmakro (Fönster/Funktionsmakr). Dvs spela in ett makro som sätter rätt storlek på bilden.
2. Öppna bridge och markera alla bilderna som du ska ändra storlek på. Välj sedan i bridge under verktyg/photoshop/gruppera. Du får upp en dialog som heter gruppera. Välj aktuellt makro och i vilken mapp du vill att de nya bilderna ska sparas (under källa mapp).
3. tryck ok och den börjar tugga
Finns kanske andra sätt men detta använder jag
/Jesper
2. Öppna bridge och markera alla bilderna som du ska ändra storlek på. Välj sedan i bridge under verktyg/photoshop/gruppera. Du får upp en dialog som heter gruppera. Välj aktuellt makro och i vilken mapp du vill att de nya bilderna ska sparas (under källa mapp).
3. tryck ok och den börjar tugga
Finns kanske andra sätt men detta använder jag
/Jesper
BIF-BigFoot
Aktiv medlem
Är det JPGar så funkar detta programmet
http://www.bigright.se/imgres.html
http://www.bigright.se/imgres.html
RockLeffe
Aktiv medlem
Ja! M.h.a "Actions"!
Hej Peter!
Japp, det är rätt enkelt!
Börja med att öppna en bild som du använder som "ändringsmall".
Skapa nu en ny "action" = automatisk ändring av bildinställningar. (Alt+F9). Namge efter smak.
Tryck på Record. Ändra nu allt du vill ska ändras med alla andra bilder. För storleken rekommenderar jag att ändra i % då detta ger "rätt" ändring.
När du är färdig och skärpt upp bilden, eller vad du vill, tryck på stopp-knappen.
Välj nu File/Automate/Batch.
Skapa en undermapp till bilderna som du vill ska ändras, och välj denna som Destination Folder. Tryck på ok! Voilá!
(Säkerhetskopiera alla bilder någon annanstans så du inte klantar dig - som jag gjort ett par ggr ;-)
Skriv igen om det var något du inte förstod!
MvH // Leffe
Edit: Oj..folk han visst före mig...jaja =)
Hej Peter!
Japp, det är rätt enkelt!
Börja med att öppna en bild som du använder som "ändringsmall".
Skapa nu en ny "action" = automatisk ändring av bildinställningar. (Alt+F9). Namge efter smak.
Tryck på Record. Ändra nu allt du vill ska ändras med alla andra bilder. För storleken rekommenderar jag att ändra i % då detta ger "rätt" ändring.
När du är färdig och skärpt upp bilden, eller vad du vill, tryck på stopp-knappen.
Välj nu File/Automate/Batch.
Skapa en undermapp till bilderna som du vill ska ändras, och välj denna som Destination Folder. Tryck på ok! Voilá!
(Säkerhetskopiera alla bilder någon annanstans så du inte klantar dig - som jag gjort ett par ggr ;-)
Skriv igen om det var något du inte förstod!
MvH // Leffe
Edit: Oj..folk han visst före mig...jaja =)
PerFogelberg
Aktiv medlem
Eller file/scripts/Image Processor
Jompis
Aktiv medlem
PerFogelberg skrev:
Eller file/scripts/Image Processor
Jag använder alltid den här funktionen! =) Enkel och smidig!