** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **

Annons

Äntligen Nikon D800

En vecka? Lycka till...

Vet inte hur det ser ut på Cyberphoto, men för ett tag sedan hörde jag att Scandinavian hade 40 NPS-exemplar först i kön. Min är en av dom, och jag har inte hört ett pip än.

Å andra sidan är det ju bara att ta en annan kamera och använda den... :)
Jag har en D5100 också, har du åkt 300+ med motorcykel nån gång? Jag har gjort det många ggr "vi kan säga att det var på autobahn i tyskland ". Vägen blir jättesmal man ser nästan ingenting runtom, periferiseendet blir obefintligt. Precis samma sak som att titta i sökaren med min d5100, jag hatar små sökare. Så jag vill inte använda den, sensorn är ju suverän dock. Problemet är att jag är impulsiv och hatar att vänta. Ibland är jag en riktig idiot, när jag skjutsar min pappa för att han ska handla så brukar jag säga att han har max 10 minuter på sig, kommer han inte när det har gått tio minuter så åker jag bara därifrån så att han får gå hem med flera tunga kassar. Och jag tänker knappast behandla Nikon bättre än min pappa. Leverans skulle ju vara den 22:a. Här är min order förresten, var nog inte sådär jättemånga i sverige som beställde den före mig. http://www.fotosidan.se/forum/showpost.php?p=1785656&postcount=1155 och jag betalade den samma dag som den presenterades och blev prissatt. Jag är dålig på att vänta. Och det är många NPS kunder som ska ha sina först också.
 
Inget snack som saken Canonen är kameran för dig!

/Karl
Jag håller med =) Det är idiotiskt och jag står för det också, kanske kan säga såhär, det är som att gå in på mcdonalds och beställa en cheeseburgare och betala för en QP, medan när man köper D800:an så betalar man för en cheeseburgare och får en QP.
 
Vem tutade i dig det där?

Nikon själva? Alltså dom har ju börjat levereras. Det kan du väl inte ha missat? Men grymt få exemplar. Inte ens NPS kunderna har ju börjat få dom. Du kan ju inte sticka under stol med att Nikon har gjort bort sig med leveranserna? Canon har ju skött sig mycket bättre. Jag jämför inte kameror nu, utan hur leveranser har skötts. Där har Canon varit mycket mer förtroendegivande.
 
Nikon själva? Alltså dom har ju börjat levereras. Det kan du väl inte ha missat? Men grymt få exemplar. Inte ens NPS kunderna har ju börjat få dom. Du kan ju inte sticka under stol med att Nikon har gjort bort sig med leveranserna?
Du trodde väl inte på fullt allvar att du skulle få en kamera som D800 på datumet för leveransstart? Är det här det första kamerasläppet du köar för?
 
Nikon själva? Alltså dom har ju börjat levereras. Det kan du väl inte ha missat? Men grymt få exemplar. Inte ens NPS kunderna har ju börjat få dom. Du kan ju inte sticka under stol med att Nikon har gjort bort sig med leveranserna? Canon har ju skött sig mycket bättre. Jag jämför inte kameror nu, utan hur leveranser har skötts. Där har Canon varit mycket mer förtroendegivande.

Har du aldrig köpt någon ny bil någon gång? Snacka om att få vänta på leverans! Då pratar vi ändå om betydligt mer pengar. Men det är klart, en basutrustad Polo kan du väl få samma vecka ;-)
JB
 
Du trodde väl inte på fullt allvar att du skulle få en kamera som D800 på datumet för leveransstart? Är det här det första kamerasläppet du köar för?
Konstigt att canonisterna fick sina, även dom som inte ens stod i kö, japan photo hade t.o.m 2 exemplar i butik igår, obokade och allt. Ingen kan övertyga mig om annat än att Canon har skött leveransstarten mycket bättre än Nikon. Jag har ett råd till alla som försöker ge mig råd. VAR ALLTID ÄRLIGA MOT ER SJÄLVA =D Ok om det nu är ett enormt tryck på D800 och halva sverige vill ha den, men varför har då knappt några fått den, inklusive NPS och NPU kunder? Svaret är enkelt, Nikon har gjort bort sig med leveranserna. Säger inte att Canon gör bättre kameror, knappast, utan att dom i alla fall denna gång skötte leveranserna bättre. Menar inget annat.
 
Klart att de få som vill ha 5D III får dem, de skulle säkert kunna få två var om man ser på skillnaden i kö mot D800 ;-)

Nä men skämt å sido, du kommer att få din kamera Phool! När du har haft den i en månad kommer du att ha glömt att det ens fanns en tid innan D800, det kommer bara att vara ett mörkt töcken i fjärran :)
 
Klart att de få som vill ha 5D III får dem, de skulle säkert kunna få två var om man ser på skillnaden i kö mot D800 ;-)

Nä men skämt å sido, du kommer att få din kamera Phool! När du har haft den i en månad kommer du att ha glömt att det ens fanns en tid innan D800, det kommer bara att vara ett mörkt töcken i fjärran :)

Jag vill inte ha nåt annat än D800:an, men jag är hungrig, sitter vid matbordet och den snygga servitrisen kommer aldrig med maten. Restaurangen brevid har inte lika god mat, men där får jag i alla fall mitt käk. Restaurang 1 bjuder på kobe beef. Restaurang 2 bjuder på köttbullar med pulvermos. Men bättre att stilla hungern än inte alls =(
 
Har du aldrig köpt någon ny bil någon gång? Snacka om att få vänta på leverans! Då pratar vi ändå om betydligt mer pengar. Men det är klart, en basutrustad Polo kan du väl få samma vecka ;-)
JB
Det går inte att jämföra en bil med Nikon D800. Bilen specialtillverkas till dig i den färg som du vill ha och med ditt val av inredning. Dessutom så kan du välja på en massa olika tillbehör, AC, konstantfarthållare, dragkrok mm mm.
Nikon D800 finns i ett utförande. Inget snack om att Nikon har klantat sig med leveranser igen.
 
Jepp Nikon har gjort bort sig en smula. Börjar de dessutom ändra priset så vete f*n om inte folk börjar gå till Canon
 
Konstigt att canonisterna fick sina, även dom som inte ens stod i kö, japan photo hade t.o.m 2 exemplar i butik igår, obokade och allt. Ingen kan övertyga mig om annat än att Canon har skött leveransstarten mycket bättre än Nikon. Jag har ett råd till alla som försöker ge mig råd. VAR ALLTID ÄRLIGA MOT ER SJÄLVA =D Ok om det nu är ett enormt tryck på D800 och halva sverige vill ha den, men varför har då knappt några fått den, inklusive NPS och NPU kunder? Svaret är enkelt, Nikon har gjort bort sig med leveranserna. Säger inte att Canon gör bättre kameror, knappast, utan att dom i alla fall denna gång skötte leveranserna bättre. Menar inget annat.

NPU har väll ingen förtur, eller har jag missat något, mig veterligen är det bara NPS
 
ANNONS