Annons

Är det någon ide att reparera?

Produkter
(logga in för att koppla)

Alvan

Medlem
Tänkte jag skulle fråga er först innan jag masar mig iväg till en reperatör (om det nu är någon idé).

Är det någon som kan lista ut vad som rent tekniskt har hänt min kamera? Det började med att skärmen fladdra lite men det gick fortfarande att ta foton. Han ta två bilder innan den blev permanent konstig. Fotona blir också hel skumma.

Har rätt ont om pengar och vill komma undan så billigt som möjligt. Men frågan är om det är en dyr repration? Kanske bättre spendera reperationskostnaden på en ny lite billigare kamera, denna är ju ändå 6 år gammal.

Här är en bild, till vänster ser man hur skärmen ser ut (dålig bild, fick ju använda mobilkamereran) och till höger hur själva fotot ser ut. Fotade av en teckning min dotter gjort.

Eftersom det inte bara är på LCD-skärmen som effekten syns, så har nog sensorn packat ihop. Oavsett, så kan jag med stor säkerhet säga:

Släng och köp en ny, det blir billigare.

Du får en Canon powershot A340 för 1350 kr.

http://www.cyberphoto.se/info.php?article=a430blue
(finns i andra färger)
Lite lägre upplösning. Men garanterat bättre bildkvalité ändå.

Vill du ha 5Mp får du upp till Canon Powershot A530 som är en större kamera, lite bättre vidvinkel, möjlighet till ISO800 för 1645 kr.

http://www.cyberphoto.se/info.php?article=a530

Tack för svaret! Tror också innerst inne att det är både bättre och billigare att köpa en ny.

Satt precis och tittade på Canon Powershot A530 som ett alternativ och skulle tro att det blir den om jag lyckas skrapa ihop pengarna.

Kommer inte ihåg exakt minns bara att vi köpte den i samband med ett av barnens födelse. Antog att det var 2000 då vår första föddes men det var kanske 2003 när vår andra kom. Eller det måste det ju ha varit om den lanserades 2003 :)

Va bra att ni finns! Nu kanske det ordnar sig utan en massa pengar.

Kram!

Tack igen!

Kameran är tillbaka och det var mycket riktigt fabrikationsfelet. Vill tacka för hjälpen för jag hade inte listat ut det själv. Nu blev det bara en portokostnad vilket jag är väldigt glad över.

Kramar och tack!!!

ANNONS
Götaplatsens Foto