Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Önskar rekommendationer för digi kamera

Produkter
(logga in för att koppla)
Grattis !

Det var ju roligt att det blev en kamera till slut. Jag tror du kommer att vara nöjd med 300:an, annars är det nog någon intällning, så fråga på här i forumet när du får problem (under "teknikfrågor per tillverkare-Canon" skulle jag tro).

Blixt har du inte nytta av i ishallen (för långt avstånd), därimot spöar en extern blixt den inbyggda med hästlängder (300 har trots allt en anständig inbygd blixt) och det finns tillfällen då jag inte skulle vilja vara utan min speedlight.

Kit-objektivet du köpte (sigma 18-50) tycker jag är helt okej,så om du tycker behovet trycker på köp i så fall ett tele-zoom begagnat.

Mvh Erik (canonist)!

Tack,

Jag har kul med min nya leksak och suger i mig lärdom från dom här sidorna samt instruktionsboken. Tagit en del testbilder i olika situationer och inser att det ska mer till än att bara ställa den på auto och trycka om det ska bli bra. Jag är fast besluten att lära mig använda den bra och har redan kommit en liten bit på väg med förståelsen om hur olika inställningar påverkar bilden.
Redan nu kliar det efter mer tillbehör och främst ett telezoom. Köper en ekonomivariant först som fått bra kritik, har beställt ett Sigma Zoom Af 70-300/4,0-5,6 Apo Super. Vet att det inte är det bästa för hockeyhallen men det är ju annat jag vill fota också, så det får bli att lära sig med. Har också köpt ett billigt stativ och beställt den infraröda fjärrutlösaren.
Vill att helgen ska komma så jag kan prova kameran i dagsljus, har inte haft möjlighet till det ännu.

ANNONS
Götaplatsens Foto