Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Överexponerad blixtbild
- Trådstartare froslunda
- Start datum
PatrikAdolfsson
Aktiv medlem
PatrikAdolfsson
Aktiv medlem
Clouseau
Aktiv medlem
Om du verkligen, verkligen vill rädda en bild kan man klistra in texturer från områden som har teckning. I den här bilden http://www.fotosidan.se/gallery/viewlarge.htm?ID=454438&target=_blank hade jag fått en del utfrätta partier (betydligt mer än de smådelar jag har valt att behålla) och jag plockade kopierade hudbitar och klistrade över de utfrätta partierna varpå jag minskade opaciteten och justerade kurvorna tills det passade ihop. Bara för att i alla fall få in lite textur och slippa de rent vita ytorna.
Men är det för hela bilden du vill göra ändringen så är det kurvor och nivåer alt. en funktion som jag inte kommer ihåg vad den heter (sitter inte hemma nu...) higlight/contrasts kanske... finns bara i CS inte i elements. Vilket har du?
Men är det för hela bilden du vill göra ändringen så är det kurvor och nivåer alt. en funktion som jag inte kommer ihåg vad den heter (sitter inte hemma nu...) higlight/contrasts kanske... finns bara i CS inte i elements. Vilket har du?
photonicdelousions
Aktiv medlem
Jag brukar annars om jag är osäker välja att underexponera lite så det är lättare att få fram detaljer i en underexponerad bild, än att rädda överexponerade. Utfrätta är mer eller mindre omöjligt då det partiet bara innehåller vit inga detaljer!
Arne S
Aktiv medlem
Hej Gunnar!
Är ingen jätte på PS, så det överlåter jag till andra att tipsa om.
Men jag vill slå ett slag för att använda blixtexponeringskompensationen på din 20D alltså inte den vanliga exponeringskompensationen.
Min blixtexpokomp. står ständigt på -2/3 eller
-1, oberoende om jag använder inbyggd eller extern blixt. Gör jag inte det blir bilderna överexponerade. Lycka till.
Är ingen jätte på PS, så det överlåter jag till andra att tipsa om.
Men jag vill slå ett slag för att använda blixtexponeringskompensationen på din 20D alltså inte den vanliga exponeringskompensationen.
Min blixtexpokomp. står ständigt på -2/3 eller
-1, oberoende om jag använder inbyggd eller extern blixt. Gör jag inte det blir bilderna överexponerade. Lycka till.
Clouseau
Aktiv medlem
froslunda skrev:
Har PS CS
Prova då med funktionen
image, adjustments, shadows/highlights
Kanske någon som vet vad den heter på svenska?
Den funkar bra för att fixa överexponeringar (så gott det går).