Maxe
Aktiv medlem
http://www.copytrans.net/
Har det själv då jag köpte ny Ipod och ville ha med musiken från den gamla.
// Maxe
Har det själv då jag köpte ny Ipod och ville ha med musiken från den gamla.
// Maxe
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Fast om du läser den här tråden så var problemet det omvända vilket iTunes inte klarar default. En stor brist att man måste tillgripa tredjeparts programvara för något så grundläggande.
Mvh
Anders
Som sagt tidigare i tråden finns funktionen i iTunes, men vill man fortsätta klaga kan man förstås göra det.
Och för att det inte ska bli några missförstånd, iTunes hanterar inköp gjorda på iTunes store. De som lagt in egna skivor t.ex. måste göra det igen, såvida man inte kan tänka sig att använda de 3-partsprogram som finns.
Nu förstår jag inte riktigt. All musik jag har i min iPod har jag sugit in i den via iTunes (fast jag köper ingen musik den vägen, jag köper fortfarande CD-skivor och laddar in på iTunes och vidare till iPod) och när jag bytte iPod anslöt jag bara den nya och vips hade jag all musik i den. Därmed fanns musiken både i datorn och i två iPods.
För att ta med mig sådant som inte går att få in via iTunes, eller som jag av andra skäl vill lägga på sidan om de vanliga spellistorna, använder jag Data Case, det kan vara filemakerregister t ex. När jag sedan kommer till en annan dator hittar den min iPod trådlöst och filerna kan överföras till den datorn. Som ett USB-minne, fast trådlöst.
Nu förstår jag inte riktigt.
Ja du bytte iPod men i denna tråden handlar det om att ha bytt dator(eg formaterad och om installerad) och då fungerar det inte så.
Jag jobbar som IT-konsult och anser mig mycket datavan. Likväl hade jag stora problematt återställa det som fanns på iPoden men hade raderats (av misstag) på datorn.
Hur jag än sökte i inställningarna i iTunes lyckades jag inte finna någon lösning. När jag googlade så fann jag en mängd artiklar som beskrev samma problem och föreslog olika lösningar - alla med olika externa varianter. Först då fick jag ordning på det.
Det är ju möjigt att jag är korkad, okunnig, använde fel version av iTuens men MIN erfarenhet var i vart fall att det var bristfälligt.
Nu har jag dessutom en situation där vi tappat bort inloggningsuppgifterna för vårt konto. Har försökt följa instruktionerna på iTunes store för att få lösenordet skickat till oss men inte lyckats. Inloggningen vägrar känna igen vårt användarkonto.
Jag har då inte hittat någon möjlighet att kontakta support via telefon, mail eller chat. Finns det så är jag tacksam för en länk!
Vill inte alls framstå som en gnällspik, men som sagt min erfarenhet av iTunes och iTunes store är inte positiv. Uppenbarligen är jag inte ensam om att ha stött på problem och det var väl problem som denna tråd handlade om och jag vill bara erbjuda min sympati och min erfarenheter till någon som tydligen haft/har exakt samma problem som jag själv.
Mvh
Anders
Den upptäcker det direkt när du anslutit (gör det på rätt sätt, kolla i hjälpen). Och, du behöver iTunes 7 eller senare.
Okej, men när jag ansluter min iPod till en "främmande" iTunes synkas den med den datorn. Om den då är tom, tömmer iTunes min iPod då? Eller fyller min iPod den nya iTunes? Hmmm... antar att mina iTunes filer är uppbackade. Ska kolla det *s*
När jag kollade syncfuntionen föreslog iTunes överföring från datorn till iPod på ett sätt som jag tolkade som att låtarna i iPod skulle raderas.
Kolla in YamiPod. Det har ett alternativ för att kopiera från iPod till PC.
Jag använder själv YamiPod för att flytta filer till och från iPoden istället för iTunes. Fungerar hur bra som helst och det är dessutom litet, enkelt och gratis.
Okej, men när jag ansluter min iPod till en "främmande" iTunes synkas den med den datorn. Om den då är tom, tömmer iTunes min iPod då? Eller fyller min iPod den nya iTunes? Hmmm... antar att mina iTunes filer är uppbackade. Ska kolla det *s*
Leif, tack för uppläxningen, det är precis sådan svar som bidrar till god stämningen här på fotosdian, eller...
Om du läser vad jag skrivt, det är inte jag som använder iTunes, det är min son. Han är 12 år och hade oavsiktligt raderat sina filer.
Nej, jag gör inte regelbunden backup på hans filer på hans dator. Är jag en dålig IT-konsult? En dålig far? Eller bara en stressad farsa med 5 hemdatorer som jag inte behandlar lika noga som mina jobb dito?
Jag har skrivit upp det konto och lösenord som vi använder, det fungerar inte med inloggningen. Jag har väl skrivit fel, eller så är något fel hos iTunes.
Just länken till iForgot fungerar inte för mig. När jag skriver in det som är vårt AppleID så säger det att jag inte har något konto, när jag försöker med e-postadresser, så får jag även där nobben.
Självklart har jag varit inne på supportsidan, men inte kunnat hitta något telefonnummer. Nu ser jag ett 020-nummer allra längst ner på sidan i mimimal stil inom parentes, kanske kan leda någonstans, skall provat det vid tillfälle. Tack för länken.
Och ja, jag tycker fortfarande iTunes kunde vara mer användarvänligt, ursäkta om jag trampat på någon öm tå...
Mvh
Anders
Ja den kommer att tömma din iPod då.
M
Farligt var det inte, men jag tycker du utryckte dig på en ganska nedlåtande vis och "Dålig karma" är din tolkning. Vad jag gjorde var att meddela trådskaparen att jag råkat ut för samma problem.Seså, så farligt var det väl ändå inte. Du började ju sprida dålig karma så det är väl inte konstigt att det spiller tillbaka på dig själv.
Ha det bra!