Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

är nyast alltid bäst - G2 vs G3

Produkter
(logga in för att koppla)

toni

Aktiv medlem
nu är det dax att handla och då undrar jag om jag ska köpa Canons G3 eller "räcker" det med G2. Är förbättringarna stora? verkar ju handla om lite mer zoom och nya bildbehandlingsmetoder fast ett mindre robust skal... vilken ska jag köpa? skiljer ju inte mer än 800kr i pris.

är det många G2 ägare som vill sälja sina och köpa G3 eller är ni nöjda med den ni har?

Eftersom G5 finns ute så borde priserna på begangade G3 sjunka rejält. Jag hade nog satsat på en begagnad G3 om jag vore dig.

G2 är faktiskt en gammal kamera.

bildkvalitén är viktigare för mig än zoomomfånget så G2 låter intressant! nån som vill bestrida påståendet att G2 har bättre optik?

På vilket sätt skiljer sig optiken, förutom i zoomgrad?
Får väl se hur det blir med priserna, men en G2 för 5695 hos Scandinavian Photo känns lockande.
Men egentligen klarar jag mig nog med en Canon A70...

köpte den sista G2:an på scandinavianphoto.... hoppas jag blir nöjd!! dom bilderna som jag sett på nätet tagna med G2:an tyder på att det är en mycket bra kamera... trevligt!

Jag har testat en g2, har nu en g3. Tyvärr så känns g2 helt enkelt inte värt pengarna när g3 nu finns för 6000:-.

G2 är bättre...

G2 är bättre... Du kan även köpa Casio QV-5700 med G2 ans optik. Den tar i mitt tycke mycket bra bilder, bättre än G3:an. Den är dessutom prisvärd men tyvärr något klumpig kanske.

G2 är sämmre på alla sätt!

Läs tester på dpprewiew tex, en myt att g2 är bättre. Det skiljer dessutom så lite i pris nu så du får mycket mera kamera i g3.

åsikterna tycks tydligen gå isär i denna frågan... snart kan jag bilda mig en egen uppfattning om G2...

ANNONS
Götaplatsens Foto