Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

överföring av bilder.

Produkter
(logga in för att koppla)

leffe.j

Aktiv medlem
När jag skall föra över bilder från min systemkamera till datorn så fryser bilden i monitorn med muspekare till. Det händer varje gång
och i alla usb uttag. Min skrivare och scanner fungerar utmärkt i usb uttagen men så fort jag sätter in usb kabeln från kameran så är det kört.
Provade i en annan dator och där var det inga problem med att föra över bilderna från kameran.
Någon som vet var problemet kan ligga?
OS. XP.

leffe.j skrev:
När jag skall föra över bilder från min systemkamera till datorn så fryser bilden i monitorn med muspekare till. Det händer varje gång
och i alla usb uttag. Min skrivare och scanner fungerar utmärkt i usb uttagen men så fort jag sätter in usb kabeln från kameran så är det kört.
Provade i en annan dator och där var det inga problem med att föra över bilderna från kameran.
Någon som vet var problemet kan ligga?
OS. XP.

Byt drivrutin.

Re: Re: överföring av bilder.

iSolen.se skrev:
Byt drivrutin.
Finns ingen drivrutin til kameran, vad jag förstår skall XP uptäcka den ändå, det gjorde den på den andra datorn utan någon drivrutin.
I vilket fall som helst skall inte datorn frysa bilden.

Re: Re: Re: överföring av bilder.

leffe.j skrev:
Finns ingen drivrutin til kameran, vad jag förstår skall XP uptäcka den ändå, det gjorde den på den andra datorn utan någon drivrutin.
I vilket fall som helst skall inte datorn frysa bilden.

Jo den ska upptäckas ändå men XP har ändå en drivrutin för "mass storage" som det kan vara idé att uppdatera.

Att musen fryser är ett tecken på att IRQ-inte fungerar vilket kan hända om du lagt till eller tagit bort hårdvara nyligen.

Musen kan också frysa om det är hårdvarufel. funkar datorn med andra kameror?

Re: Re: Re: Re: överföring av bilder.

iSolen.se skrev:
Jo den ska upptäckas ändå men XP har ändå en drivrutin för "mass storage" som det kan vara idé att uppdatera.

Att musen fryser är ett tecken på att IRQ-inte fungerar vilket kan hända om du lagt till eller tagit bort hårdvara nyligen.

Musen kan också frysa om det är hårdvarufel. funkar datorn med andra kameror?

Har inte kollat med andra kameror, jag gör en google sökning på denna drivrutin så får jag se vad det ger, tack för hjälpen.
Annars blir det väl till att köpa en ny dator, men det tar emot att byta efter knappt tre år.

ANNONS
Götaplatsens Foto