Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
1000D som backup?
- Trådstartare RG
- Start datum
-CL-
Avslutat medlemskap
Robin Gyllander skrev:
Men det är ju inte så jäkla kul att vara utan kamera i 4 veckor om kameran skulle gå sönder.
Men lilla vän!
Är det inte Canon du hadde. Nikon säljer kameror! 8)
Så var stenen kastad in i glashuset....
Hoppsan! Glömde önska en trevlig sommar. Så var det gjort hej!
RG
Avslutat medlemskap
j3n5 skrev:
1000D går ändå på ca: 5000:-. Tycker du att det är värt det så slå till, den funkar säkert bra. Annars har du ju din A710IS om 30D:n skulle strejka...
Finns ju även möjligheten att ha telet på ena huset och normalzoomen på andra huset. Så man slipper byta objektiv hela tiden.
apersson850
Aktiv medlem
Sen jag köpte 40D används 400D inte så mycket. Men det är just vid sådana tillfällen, när det behövs olika objektiv inom korta tidsramar, som det är bra att ha två hus.
Anders Östberg
Guest
Är syftet ren backup skulle jag också köpa något begagnat, eller varför inte en kompetent kompaktkamera.
Själv ser jag det hellre som att jag vill ha två kamerahus att användas tillsammans med olika objektiv på, och då kanske inte en 1000D är tillräckligt bra (beror på vad man fotograferar förstås).
Själv ser jag det hellre som att jag vill ha två kamerahus att användas tillsammans med olika objektiv på, och då kanske inte en 1000D är tillräckligt bra (beror på vad man fotograferar förstås).
BugEyes
Aktiv medlem
Robin Gyllander skrev:
Men det är ju inte så jäkla kul att vara utan kamera i 4 veckor om kameran skulle gå sönder.
Gå till affären och köp en om din 30D går sönder i stället för innan. Stor chans att du aldrig behöver den.
Bättre att spara pengarna till något som känns som en uppgradering mot din 30D och behålla den som reserv sedan.
-CL-
Avslutat medlemskap
Själv skulle jag handlat en liten kamera att ha med mig, när man inte orkar eller vågar skylta med en kamera.
Dessutom funkar de ganska bra.
Väntar bara på att Nikon släpper en 5100 liknande kamera med 28mm vidvinkel(gärna mer), och om den har Raw format och CF kort skulle lyckan vara gjord.
Läs Nikon och gör en sån åt mig. NU!
Skulle behöva en backup till mina 3 systemdigitaler. ;-)
Dessutom funkar de ganska bra.
Väntar bara på att Nikon släpper en 5100 liknande kamera med 28mm vidvinkel(gärna mer), och om den har Raw format och CF kort skulle lyckan vara gjord.
Läs Nikon och gör en sån åt mig. NU!
Skulle behöva en backup till mina 3 systemdigitaler. ;-)