Annons

105 2,8 Afs vr + konverter

Produkter
(logga in för att koppla)

Palletheking

Aktiv medlem
Hej alla på forumet! Jag undrar om det är någon som vet ifall TC 17 E funkar ihop med 105 2,8 Afs VR. Sen undrar jag också ifall det är något man bör tänka på vid sådan eventuell användning, Vignettering exempelvis.

Dragonfly skrev:
Jag har provat nu och det funkar fint ihop men AF blir lite slöare!
Tack så mycket för svaren. Nu kommer jag skaffa en 105:a snarast, och att Af blir slöare gör inget alls eftersom konvertern endast är tänkt för extrem macrofotografering. Snacka om förstoringsgrad, 31 cm närgräns på en 260 mm glugg. kan det bli bättre?

Jag har beställt 105 2,8 Afs VR och kommer att köpa en konverter, har funderat om det skall vara en 1,7x. Nu till frågan den senaste heter TC-17E II och stöder såväl AF-s som VR, den som heter TC-17E , stöder den VR?
Undrar Hans

Hans William skrev:
Jag har beställt 105 2,8 Afs VR och kommer att köpa en konverter, har funderat om det skall vara en 1,7x. Nu till frågan den senaste heter TC-17E II och stöder såväl AF-s som VR, den som heter TC-17E , stöder den VR?
Undrar Hans
Mig veterligen finns det bara en 1,7X konverter så jag tror att du talar om samma.

TC17EII fungerar utmärkt med AFS 105/2,8VR. Autofokus blir dock något långsammare och även något osäkrare. Vid makrofotograering tycker åtminstone jag att autofokus är helt ointressant.

ANNONS
Götaplatsens Foto