Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

122px - blir större i Chrome..

Produkter
(logga in för att koppla)

Falumas

Aktiv medlem
Att TS bild fyller upp 122x122 av skärmens pixlar?
Det tror jag också, men det vill man sällan när det kommer till webbrowsers.
När jag var ung kunde jag sitta och jobba på 1920x1200 på en 14"-skärm trots att det var innan OSet såg till att göra saker större. Nu 17år senare klarar minns ögon sådant väldigt dåligt.
Mina armar börjar dessutom bli för korta för att läsa saker på papper. Kan man göra armförlängningar?
 

Zajko

Aktiv medlem
Helt säkert detta. På din skärm med din upplösning hade 100% krävt luppglasögon. Vissa program t.ex. LR struntar i zoomfaktorn från OSet medans andra (Förmodligen Chrome) tar hänsyn till den.

I en webbrowser vet du hur som helst aldrig riktigt hur saker och ting visas. Alla olika browsers har lite olika hyss för sig.
Hej,

Tyvärr har jag min zoomfaktor satt på 100% (måste dock betyda att jag har bra syn va??).

Och det är även 100% i Google Chrome.

Testet med PS 2020 får bli imorgon, tiden räcker inte till ikväll..
 

Zajko

Aktiv medlem
Det låter som att du har olika visningssätt i de olika programmen.

Prova att i Chrome trycka CTRL och + (ökar storleken) eller CTRL och - (minskar storleken) för att se om du visar bilden i 100 %. Väljer du 100 % där så ser du bilden i den storlek den har. I det här fallet 122x122 pixlar.
Hej Magnus,

100% både i Chrome och i Windows zoom-faktor. Med det sagt så bör ju båda bilderna vara lika stora när jag lägger dem bredvid varandra.
---

Någon som kan tänka sig att kolla om de får samma resultat hos sig?
 

Falumas

Aktiv medlem
Det beror också på html-koden, där skaleras mycket också.
Prova en annan browser också, så ser du om det är Chrome som hittar på hyss, Chrome är rätt duktig på hyss.
 
ANNONS