Annons

Olympus OM-D får omdömet "Bästa spegelfria hittills.... "

Produkter
(logga in för att koppla)

Skarström

Aktiv medlem
Wow vad kul! Perfekt med så bra hus till ett så bra system som m43, objektiven finns men det riktigt vassa huset har saknats.
 

Knight Palm

Aktiv medlem
CyberPhoto

Om CyberPhoto har testat kameran, betyder det att de första leveranserna har kommit till Sverige. Kikade på deras sida och ser att den svarta varianten finns i stort sett nu, men att den silverfärgade låter dröja ytterligare i ca 3 veckor.

CyberPhoto testar ju många av de kameror de säljer, så dels blir de pålästa, dels har de ett stort bedömningsunderlag.
 

peter schwartz

Aktiv medlem
Man kan ju alltid misstänka att en säljare framhäver de produkter som han har bäst avans på. Det behöver inte vara så i det här fallet, så klart. Men misstanken finns alltid där.
Risken är nog relativt liten. De flesta läser nog flera tester innan de köper, och det är Cyberphoto naturligtvis medvetna om. Med risk negativ uppmärksamhet och att förlora kunder på lång sikt, skulle de aldrig hylla en produkt som inte håller måttet. Det fungerar helt enkelt inte i dagens informationsöverflöd.................tror jag ;-)
 

Knight Palm

Aktiv medlem
Det är nog inte bara CyberPhoto som uppskattar Micro Four Thirds produkter.

Så här skriver en Nikon-skrivare på sin sida: Are we there yet? - sansmirror.com

"...but at the end of the day I want that to come in a package that feels like an uncompromised camera system. A system I control simply and reliably, and one that has all the options I want. Right now, that's only m4/3. Which is probably why m4/3 outsells the other systems, don't you think?"
 

mapem

Aktiv medlem
Imponerande! Högre bildkvalitet både JPEG och RAW än en halvproffskamera som Canon 7D enligt DPR. I ett mycket läckert paket. Verkar t o m matcha NEX7 som väl anses ha den bästa APS-sesnorn, och klart bättre än Samsung NX200, trots dessas större APS-sensorer.
 

Knight Palm

Aktiv medlem
Bra dynamiskt omfång

Bättre dynamik än hos andra Micro Four Thirds kameror, såsom t.ex. Panasonic DMC-G3.

Finns dessutom mer att hämta i de mörka tonerna än hos Sony NEX-7 och Samsung NX-200, båda APS-C.

http://www.dpreview.com/reviews/olympusem5/17

Kunde de nu bara få till fasdetekterande autofokus, så att man fullt ut kunde använda de gamla klassiska Four Thirds objektiven också. Eller ska man hoppas på att samma fina sensor + bildbehandling kommer i en E-40 eller en E-7?
 

MrKarisma

Aktiv medlem
Fan, den är fin alltså.. :p Hm.. kanske blir en OM-D istället för en D800 i januari.. Det känns mer som jag faktiskt.. Har inget behov av att släpa runt tunga grejer i onödan för att "visa upp". Jag vill ha nåt snabbt litet och hyffsat tyst, och av vad jag förstått så är slutaren ganska tyst på OM-D?
 

rasmus_w

Aktiv medlem
Framförallt tycker jag att slutaren inte riktigt låter som slutare brukar. Det är snarare ett dovt "bump" än det typiska klicket som de flesta slutare ger ifrån sig.
 
ANNONS