Annons

Ta bort inaktuella radannonser

Produkter
(logga in för att koppla)

bjanha

Aktiv medlem
Det slog mig när jag listade samtliga radannonser här på fotosidan, tar ni verkligen bort annonsen när ni fått grejjerna sålda?
Det skulle verkligen underlätta om folk körde enligt principen "finns annonsen kvar så finns produkten kvar".
(Och nej, jag skriver inte detta av bitterhet efter att ha bitit i ett surt gammalt äpple eller något. ;-) )
 

Forslund

Aktiv medlem
Visst.. säljer jag grejen tar jag ner den direkt...

Kommer ihåg en gång när jag sålde en glugg och kunde inte komma ihåg alla ställen jag annonserat på.. Folk ringde varje dag i 8 månader.. DET var jobbigt:)
 

Merlin

Aktiv medlem
Lyfter en GAMMAL men högst aktuell uppmaning. Ta bort annonserna när ni sålt en vara!

Vissa har till och med kvar annonsen och redigerar den och skriver till *SÅLD* efteråt. Varför??
 

TA0

Aktiv medlem
Automatisk bevakning?

På vissa annonssiter finns det en automatisk bevakning som skickar ett påminnelsemail till annonsören efter en lämplig tid (2 veckor, 1 månad ...). Är inte detta en bra idé för Fotosidan?
---/T
 

Kalle_B

Aktiv medlem
finns mycket att önska ang annonssidorna här, jag vet att jag innan har påpekat detta med oaktuella annonser och gav då som förslag att annonserna försvinner automatiskt efter 1 vecka, var inte varan såld så fick man lägga upp en ny annons igen.
Men ajg tror inte fotosidan gillade ideen eftersom jag inte hört något eller sett något sedan dess...
 

cowboy

Aktiv medlem
Kalle_B skrev:
finns mycket att önska ang annonssidorna här, jag vet att jag innan har påpekat detta med oaktuella annonser och gav då som förslag att annonserna försvinner automatiskt efter 1 vecka, var inte varan såld så fick man lägga upp en ny annons igen.
Men ajg tror inte fotosidan gillade ideen eftersom jag inte hört något eller sett något sedan dess...
Vad jag förstår försvinner annonserna automatiskt efter en dryg månad. Därefter får man aktivt lägga in annonsen på nytt om man inte fått sålt på första försöket och vill fortsätta annonsera.

Att en säljare inte raderar annonsen direkt när grejen är såld är obegripligt - vem vill få en massa mail i onödan att besvara "tyvärr, såldes för två veckor sen"? Eller att irritera intresserade köpare genom att inte svara alls?

Jag tycker att annonserna på fotosidan funkar mycket bra.
 

Hornblower

Ny medlem
Hur????

Jag vill ta bort min annons som gett bra resultat, men hur? Någonstans bör det finnas ett verktyg för det, berätta var.
Hornblower
 

keckax

Aktiv medlem
Lyfter en GAMMAL men högst aktuell uppmaning. Ta bort annonserna när ni sålt en vara!

Vissa har till och med kvar annonsen och redigerar den och skriver till *SÅLD* efteråt. Varför??
Jaa, högst märkligt! Vissa bilförsäljare brukar göra så för att skryta om att de lyckats sälja en bil, men privatannonser??

/K
 
ANNONS