Annons

Saker som stör mig något ofantligt.

Produkter
(logga in för att koppla)
Själv har du inte ännu presenterat ett enligt dig välfungerande trådat forum som ens går att komma åt. Alla som folk kan komma åt utan att registrera sig avfärdar du som usla. :)

Med all respekt, hur svårt är det att skapa en användare för att se sig omkring? Det finns inget som hindrar att man raderar sitt konto därefter.
 
Med all respekt, hur svårt är det att skapa en användare för att se sig omkring? Det finns inget som hindrar att man raderar sitt konto därefter.

Med all respekt, jag håller inte på och skapar användare överallt bara för att. Jag tror inte heller att jag är ensam om det. Det blir tillräckligt med konton ändå.
 
Med all respekt, jag håller inte på och skapar användare överallt bara för att. Jag tror inte heller att jag är ensam om det. Det blir tillräckligt med konton ändå.

Men om du inte orkar ta dig tid att ta en titt på förslagen om bra forum med trädtrådar så kanske du inte behöver diskutera emot deras argument.

Denna diskussion består ju mest av folk som instämmer med trådskaparen om att dpreviews forum är dåligt upplagt


Hur som så tycker jag dom fixar så det kan bli mer diskussion på bildkommentarer. Kommentarerna tycker jag borde fungera som forumet.
 
Senast ändrad:
Likadant borde det vara för nyhetsartiklar.

En nyhetsartikeln kan leda till en livlig diskussion, så kommentarerna till en artikel borde bli en tråd i forumet, som man kan prenumerera på precis som andra forumtrådar.
 
Jo det är väl lika bra att inkludera den logiken där också. Vår tanke blir nog stöd för två nivåer a la:

- Nisse: Den här borde vara svartvit
--- Lasse: Tack för din kommentar, nu har jag lagt upp en ny version - vad tycks
--- Nisse: Ja det vart inte dumt!
--- Sune: Jag håller med, skitasnyggt
--- Lasse: Tack skall ni ha
- Carl: Snygg bild
--- Lasse: Tack för din kommentar.
--- Carl: Jag tyckte verkligen den var skitsnygg.
--- Lasse: Tack igen.

(Ps. Jag ironiserar över våra egna rekommendationer om hur man skall skriva kommentarer. Jag hoppas det framgår men jag förtydligar eftersom vi också rekommenderar att inte vara ironiska). :)
 
Jo det är väl lika bra att inkludera den logiken där också. Vår tanke blir nog stöd för två nivåer a la:

- Nisse: Den här borde vara svartvit
--- Lasse: Tack för din kommentar, nu har jag lagt upp en ny version - vad tycks
--- Nisse: Ja det vart inte dumt!
--- Sune: Jag håller med, skitasnyggt
--- Lasse: Tack skall ni ha
- Carl: Snygg bild
--- Lasse: Tack för din kommentar.
--- Carl: Jag tyckte verkligen den var skitsnygg.
--- Lasse: Tack igen.

(Ps. Jag ironiserar över våra egna rekommendationer om hur man skall skriva kommentarer. Jag hoppas det framgår men jag förtydligar eftersom vi också rekommenderar att inte vara ironiska). :)

Personligen vill jag hävda att kör man två nivåer, mellan två personer på det sättet så gör man egentligen inget bättre för att främja diskussionen.

Visst, du främjar en dialog mellan två personer men inte en diskussion.
 
Det håller inte jag med om. På ovanstående sätt så ser man tydligt de olika sakerna man diskuterar. Det är fler som kan flika in på nivå2 så det är inte en tvåpersonsdialog.
 
Det håller inte jag med om. På ovanstående sätt så ser man tydligt de olika sakerna man diskuterar. Det är fler som kan flika in på nivå2 så det är inte en tvåpersonsdialog.

DÅ misstolkade jag ditt inlägg.

Okej ,det är en förbättring, men jag tycker fortfarande en artificiell begränsning på två tiers är ett misstag.
 
Om vi skall diskutera gränserna för naturligt och artificiellt så tycker jag att naturligt är en diskussion över ett fikabord. Där pratar man till 90% tillsammans i en rak följd och är det väldigt stökigt eller någon tröttnar på ämnet så kan en eller flera påbörja en ny diskussion. Och jag tycker att vår förslag på justering till tvånivåers bäst liknar det, och i skrift på en webbplats stödjer diskussionen och överskådligheten bäst (som är oerhört viktigt jmf med en diskussion öga-öga).
 
Nej, snälla, jämför inte med muntlig diskussion. Det är en helt annan sak än skriftlig diskussion i datorbaserade fora. De tekniska möjligheterna i de senare är så mycket större att en sådan diskussion har möjlighet att hålla betydligt högre kvalitet (så länge deltagarna vill det förstås ...).
 
Ja det är exakt det jag menar, och jag tror att vårt förslag på tvånivåers är bästa stödet och överskådligheten.
 
Men om du inte orkar ta dig tid att ta en titt på förslagen om bra forum med trädtrådar så kanske du inte behöver diskutera emot deras argument.

Har du överhuvudtaget läst vad jag har skrivit?
Jag har inte skrivit någonting om att inte orka ta mig tid. Däremot vill jag inte behöva skapa konton för att kunna se någonting, är det så svårt att förstå?
 
Likadant borde det vara för nyhetsartiklar.

En nyhetsartikeln kan leda till en livlig diskussion, så kommentarerna till en artikel borde bli en tråd i forumet, som man kan prenumerera på precis som andra forumtrådar.

Sweclockers har ett ganska välfungerande system för att länka ihop artiklarna med forumtrådar för den som vill titta.
 
För att återknyta till träd eller platt struktur så får jag säga att även om en trädstruktur är hyfsat implementerad så förderar jag personligen den platta.
Som vanligt så finns anhängare i båda lägren...

En fråga som tidigare togs upp är begränsningen om 400x400, 100Kb för bilder i trådar.
Jag kan inte riktigt förstå varför och tycker också det är en STOR nackdel. Är det baserat på utrymmesbrist, layoutmässigt eller vad?

Jag själv föredrar definitivt forum av typen http://photography-on-the.net/forum/
(där man inte anpassat/byggt om vBulletin så drastiskt...)
 
Efter serverbyte så kommer vi justera storleken i forumet, men vi vill ha det differentierat mellan plus- och grundmedlemmar och det kräver kodning, vilket vi ännu inte hunnit.
 
Jo det är väl lika bra att inkludera den logiken där också. Vår tanke blir nog stöd för två nivåer a la:

- Nisse: Den här borde vara svartvit
--- Lasse: Tack för din kommentar, nu har jag lagt upp en ny version - vad tycks
--- Nisse: Ja det vart inte dumt!
--- Sune: Jag håller med, skitasnyggt
--- Lasse: Tack skall ni ha
- Carl: Snygg bild
--- Lasse: Tack för din kommentar.
--- Carl: Jag tyckte verkligen den var skitsnygg.
--- Lasse: Tack igen.

(Ps. Jag ironiserar över våra egna rekommendationer om hur man skall skriva kommentarer. Jag hoppas det framgår men jag förtydligar eftersom vi också rekommenderar att inte vara ironiska). :)

Är det bara två personer som kan lägga sig i två-nivå diskussion?
(svar på svar-svar på svar-svar på svar-svar på svar-...)
Eller kan en tredje komma in också?
 
ANNONS