Jag har gjort värre hopp än så.
Har under snart 25 år hoppat mellan alla stora jappsar + de flesta små (typ ricoh, chinon, petri (!) mm & körde bara för tre år sen Olympus OM1... + Några tyskar förstås...
Det robustaste jag haft var nog min Nikon F Photomic som ledigt dög till att klubba ihjäl en större älgtjur med, åtminstone om man slängde på motorn & 250(!)-bildersmagasinet som jag dock inte hade, många kilon va de...
För några år sen så konverterade jag till en D7i som var det enda digitala som jag hade råd mig som kunde prestera nåt. Klivet neråt i känsla var enormt men jag ville köra digitalt & hade kul med den ett tag.
Fick dock ett analogåterfall då jag fick tag på en gammal Hasselblad 500C med tre objektiv + en massa annat godis i aluminiumkoffert.
Den är nu såld & min D7i används mycket sparsamt. Nu väntar jag bara på min D7D & längtar efter att få känna på en rejälare skapelse igen, dessutom digital. Precis det jag vill!
Jo jag har varit en hoppjerka & intresset har gått upp & ned & jag hade nog kunnat haft en stor samling högklassig optik om jag hållt mig till samma märke hela tiden. Det enda jag kan trösta mig med är att om jag gjort så så hade jag förmodligen suttit med Canonoptik & varit förvisad till 20D ;-) Skojar bara...
Batterigreppet var det ja. Ja bilden har du ju fått.
//Larsa