Annons

24x24mm-film?

Produkter
(logga in för att koppla)

mongomoves

Avslutat medlemskap
För ett bra tag sedan nu så inhandlade jag en Agfa Optima Rapid 250V på en loppmarknad. Jag har aldrig riktigt förstått vad det skulle vara för film i, men nu på en tysk samlarsida så såg jag att det stod Format och 24x24. Ja, då är det väl det det ska vara, men var tusan får man tag på sådan film? Om det ens går överhuvudtaget.

Det hade varit väldigt trevligt att se om kameran ens funkar.

Låter som vanlig småbildsfilm. Den ger ju en bredd på 24 mm. Småbildformatetet är 24X36. Men småbildfilm används också till halvformat 18x24 mm. Låter som småbildfilm då också skulle passa 24x24 mm.

mongomoves skrev:
För ett bra tag sedan nu så inhandlade jag en Agfa Optima Rapid 250V på en loppmarknad. Jag har aldrig riktigt förstått vad det skulle vara för film i, men nu på en tysk samlarsida så såg jag att det stod Format och 24x24. Ja, då är det väl det det ska vara, men var tusan får man tag på sådan film? Om det ens går överhuvudtaget.

Det hade varit väldigt trevligt att se om kameran ens funkar.

Borde väl bara vara att kameran gör 24x24 av vanlig 35 film va..eller?

Det har ju funnits/finns en olika format som 18x24 osv, osv...

Så testa och "pula" in en rulle i den,
om det går..? :)

* Ok, fler han svara, bra..

Det finns ju företag som säljer "gammal" film. Jag försökte googla lite men hittade bara Instamatic och äldre rullfilm, Ingen Rapid

Usch, det är inte mycket att lägga hopp på då alltså? Trist, den hade varit spännande att använda. Men jag har så mycket att lära mig med min vanliga kamera så det spelar inte så stor roll egentligen.

ANNONS
Götaplatsens Foto