Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
350D dör?
- Trådstartare Taka
- Start datum
Rogerber
Aktiv medlem
Taka skrev:
Huset reas ut på Cyberphoto och kitet verkar inte finnas kvar. Är modellen på väg att dö?
De sade väl att 400D inte skulle ersätta 350 utan endast vara en storebror?
Och kommer det någon ersättare tilll 350 eller dör den bara?
350D är på väg bort. Likaså försvann 300D. Så är det. Men jag håller inte med om att 400D är så fruktansvärt mycket bättre. Det går nog på ett ut. Köp du en 350D och var nöjd med den. Lägg mer pengar på optiken i stället tycker jag. Där tjänar man mer än vad 2mpx till gör. Jag hade nog kanske köpt en 400D om den haft samma storlek som den tidigare 300:an. Den var mer lagom i storlek. Men men.. jag är nöjd.
Rogerber
Aktiv medlem
Taka skrev:
Tänkte inte köpa, utan mer en spekulation! Intressant att diskutera helt enkelt! =)
Jo det är det
Alissa
Medlem
Ja skaffade en 350d nyligen, mycket för att jag har hört mycket bra om den och för att den e liten och smidig och billig. Ju billigare den blir desto mer tillgänglig för allmänheten som kanske inte tänkt på att köpa en sådan kamera förut...alltså kanske mera eftertraktad...jag tor INTE den e på väg att dö ut...
pcblocket
Aktiv medlem
Ersättningskamera
Tja!
Jag klämmer in mig lite i diskussionsn här med egna betraktelser. 400d är varken storebror, tvillingbror eller annan produktserie. 400d är en naturlig förnyelse av samma produkt (350d) på samma sätt som att byta upp en Volvo V70 från årsmodell -05 till -06. Den nyare modellen har naturligtvis lite spetsade och tillsatta finesser.
Ersättningsmodellen hänger med i tiden (och tvingar konkurrensen framåt) eftersom bakstycken och annan teknik blir effektivare och billigare att tillverka. Oftast motsvarande då föregående modell releasades. 400d kostar nu som 350d gjorde när den släpptes (+- valutavärde). Samma vid skiftet från 300d till 350d, som då också fick fungera som ersättningsmodell.
Under en tid säljs ofta produkterna parallellt just för att, som det redan sagts i forumet, att det blir billigare och den som vill kan välja att lägga en extra peng på andra tillbehör. Det är ren försäljningstaktik då köparen känner att man tjänat in lite på att köpa utgående modell.
Jag håller med den talare som sade att man köper en bättre kamera för samma pengar, om man köper en 350d med tilläggsoptik. Tvärtom gör den som redan har sådan utrustning bäst köp om den väljer 400d. De 2 extra megapixlen kommer heller inte helt till användning (men lite förståss) för den som kräver "mycket bra"-högupplöst tryck i A3-format. För A4 duger 8 megapixel lika bra som 10 megapixel (och 6).
Nu har jag säkert skrivit saker som får andra att vilja ha åsikter, men det gör inget! Sikta på bara
.
Tja!
Jag klämmer in mig lite i diskussionsn här med egna betraktelser. 400d är varken storebror, tvillingbror eller annan produktserie. 400d är en naturlig förnyelse av samma produkt (350d) på samma sätt som att byta upp en Volvo V70 från årsmodell -05 till -06. Den nyare modellen har naturligtvis lite spetsade och tillsatta finesser.
Ersättningsmodellen hänger med i tiden (och tvingar konkurrensen framåt) eftersom bakstycken och annan teknik blir effektivare och billigare att tillverka. Oftast motsvarande då föregående modell releasades. 400d kostar nu som 350d gjorde när den släpptes (+- valutavärde). Samma vid skiftet från 300d till 350d, som då också fick fungera som ersättningsmodell.
Under en tid säljs ofta produkterna parallellt just för att, som det redan sagts i forumet, att det blir billigare och den som vill kan välja att lägga en extra peng på andra tillbehör. Det är ren försäljningstaktik då köparen känner att man tjänat in lite på att köpa utgående modell.
Jag håller med den talare som sade att man köper en bättre kamera för samma pengar, om man köper en 350d med tilläggsoptik. Tvärtom gör den som redan har sådan utrustning bäst köp om den väljer 400d. De 2 extra megapixlen kommer heller inte helt till användning (men lite förståss) för den som kräver "mycket bra"-högupplöst tryck i A3-format. För A4 duger 8 megapixel lika bra som 10 megapixel (och 6).
Nu har jag säkert skrivit saker som får andra att vilja ha åsikter, men det gör inget! Sikta på bara
Albwah
Aktiv medlem
blenda12 skrev:
Kan nog ta många bilder med D300 som spöar skiten ur det mesta man ser taget med en D400...Den som tror att några åixlar till gör bilden lär bli besviken..
Det är ju snarare optiken och den som står bakom som gör att bilden blir bra.