Canon har ju uppdaterat många av sina objektiv på senare tid. Är det nån som vet om det är dags för en uppgradering av 35L/1,4?
Funderar på att skaffa en sådan och om det finns en ny version på gång kunde det vara läge att vänta in den. En ny version som är lite förbättrad gör ju inte heller den äldre sämre men förmodligen billigare.
/T
Nu tycker jag själv att 35/1.4L är ett av mina bästa objektiv, och är nog inte det objektiv som jag själv helst skulle vilja ha en II:a på.
Min önskelista faller nog istället på:
24-70/2.8L II IS (får väl iofs inte en II om det blir ett IS objektiv...)
50/1.4 II (skarpare på 1.4 och hållbarare, går lätt sönder om den får sig en liten stöt)
TS-E 45/2.8 II
24-105/4L II IS (bra objektiv, men finns förbättringar att göra, i synnerhet i vidvinkelläget)
400/5.6 II IS (ett bra objektiv, som många ägare skulle vilja ha IS på)
100-400/4.5-5.6 L II IS, ett bra objektiv som gärna skulle kunna ha en senare och bättre IS
70-200/2.8L II, för oss som inte har råd med nya skarpa IS varianten, men vill ha ljusstyrkan
17-40/4L II, tungt, gediget, fina färger men ack så oskarpt i hörnen. En II:a med vidvinkelzoomnikonkvalité skulle jag vilja ha
Din förhoppning av att en 35/1.4L II skulle göra priset på en 35/1.4L är nog tveksamt.
Om man tittar på "gamla" versionerna av II

r som fortfarande finns kvar så har priserna inte rasat nämnvärt. Tex:
TS-E 24/3.5 L kostar på Cyberphoto 14890:-
70-200/2.8L IS kostar på Japan photo 18625:- (liten nedgång, men inte mycket)
Däremot verkar Canon tyvärr gärna höja priset på en II:a jämfört med gamla..