Annons

4 Gb Extreme 3 för 2000!

Produkter
(logga in för att koppla)

Micke B

Avslutat medlemskap
På technikdirekt, länk:

http://www.technikdirekt.de ..vet ...n reklamlänk på detta kort till höger i bild.

Senast ändrad:
Visst är det skönt när priserna går ner.
Jag väntar lite. Åker till Beijing om en månad och där kostar SanDisk 1GB CompactFlash Card Ultra II 180:- enligt en medlem på fotosidan.
Rapporterar priser när jag kommer hem.

Tusen tack för tipset!

Jag beställde genast ett. Hade ju ändå tänkt köpa minne då min nya 5D kräver lite mer minne än vad 300D´n gör :)
Det var fint att få köpa till det pangpriset :)

Jag beställde också ett!

Undrar om de haft det här priset länge. Lagu.de tar ju det dubbla, dyrare än sverige.

"Pick up service" ??

Kapar tråden lite om det är ok?

Ser nu när jag fick min orderbekräftelse att det står "Pick up service" på den. Vad betyder det? Har jag gjort ngt fel vid beställningen, jag kan väl inte behöva åka ner till tyskland för att hämta kortet väl?

*förvirrad*

äre jag som är blind eller står det inget alls om att det är "extra pris" eller nån kampanj? för äre inte det är det ju rätt lugnt att vänta eller?

sitter nämligen och funderar på om man ska slå till fast man egentligen inte har råd precis just nu.. är ju skit om dom drar upp priserna när deras lager är slut och man inte köpt

Då har man beställt ett.

Hoppas att dom har priserna ett tag till så kanske det blir en order till vid nästa löning :)

Re: "Pick up service" ??

-Catherine- skrev:
Kapar tråden lite om det är ok?

Ser nu när jag fick min orderbekräftelse att det står "Pick up service" på den. Vad betyder det? Har jag gjort ngt fel vid beställningen, jag kan väl inte behöva åka ner till tyskland för att hämta kortet väl?

*förvirrad*

Pickup-service är leveransservice med deras ombud DPD. kommer med Posten i Sverige. Paketnumret spårar du via posten.se också.

Ett tillägg: Så länge paketet är i tyskland spårar du det via dpd.de tills det är i malmö, då fortsätter det på posten.se.

"Jag väntar lite. Åker till Beijing om en månad och där kostar SanDisk 1GB CompactFlash Card Ultra II 180:- enligt en medlem på fotosidan.
Rapporterar priser när jag kommer hem."

..hehe, jaa DET var billigt!

Väntar nyfiket på prisinfo från Beijing! :)

Behövs extreme III?

hur mycket snabbare är det än en vanlig CF?
CF 4 MB var ju ännu billigare. Jag använder vanlig CF 2 MB till min 350D och tycker att det räcker till i snabbhet men det är kanske för att jag inte fattar bättre. Fotar inget action än så länge.
Tack för tipset annars!
Stefan

Re: Re: "Pick up service" ??

Anders_S skrev:
Pickup-service är leveransservice med deras ombud DPD. kommer med Posten i Sverige. Paketnumret spårar du via posten.se också.

Aha, vad bra...blev lite orolig där att det skulle strula. Jag har aldrig beställt från dem tidigare så jag är novis.

Tack för ditt svar :)

Och som ett tips nu när många beställer från Technikdirekt så funkar det inte med Föreningssparbankens e-kort. Använd det fysiska kortet istället om du i vanliga fall använder e-kort.

Re: Behövs extreme III?

Stefan Mag skrev:
hur mycket snabbare är det än en vanlig CF?
CF 4 MB var ju ännu billigare. Jag använder vanlig CF 2 MB till min 350D och tycker att det räcker till i snabbhet men det är kanske för att jag inte fattar bättre. Fotar inget action än så länge.
Tack för tipset annars!
Stefan

Hur många bilder räcker ett 2 MB kort till? I min 10D ca 0.25 bilder ;)

Ett mycket bra tips om ett mycket bra pris!

Nyfiken:
Är det någon som vet om Technikdirekt precis har sänkt priserna på minneskort? Det framgår ju inte, precis som sagts ovan, att det skulle vara en tillfällig kampanj. Den låga prisnivån tycks dessutom gälla genomgående för SanDisk CF, oavsett hastighet och storlek. Jag tittade snabbt på BH och deras priser tycks ligga kvar på 400 dollar (minus 40 i mail-in). Så "fel" brukar inte BH ligga. Kan SanDisk ha för stora lager i Europa?

Ok Christoffer, menar ju 2 GB förståss, :-D.

Men nån som har nåt svar på frågan? Behöver man Extreme CF? Ibland köper man ju nyare grejor mest för att dom finns (jag är lite sån) utan att verkligen se om man har nytta av det i praktiken. Du får ju ett vanligt CF 4 GB för under 160 euro hos samma försäljare.

ANNONS
Götaplatsens Foto