Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
580 EX II från USA
- Trådstartare danielll
- Start datum
simonbertilsson
Aktiv medlem
Det är bara att handla. Jag gjorde exakt samma köp. 
apersson850
Aktiv medlem
Jag har också en 580 EX II, som är köpt i USA. Den innebär inga konsekvenser alls, då den ju inte har någon egen laddare. De NiMH-batterier som man med fördel kan använda får man ladda i någon vanlig batteriladdare.
apersson850
Aktiv medlem
580 EX II har en förbättrad uppladdningskrets. Snabbare uppladdning kräver mer ström, hur man än gör kretsen. NiMH har signifikant lägre inre resistans än alkaliska batterier. De kan därmed leverera mer ström, så det är i högsta grad rimligt att blixten fungerar bättre med laddbara än med engångsbatterier.
Hälsningar från el-nissen.
Hälsningar från el-nissen.
Arne S
Aktiv medlem
Jo, jag visste just det att NiMH kan leverarera mer ström, men jag var lite undrande över att skillnaden mellan min gamla och min nya blixt var så stor. 580 verkar vara klart "känsligare" för vilken modell man använder. Förmodligen sitter skillnaden då i 580´s modernare uppladdningskretsar.
/Arne
/Arne
apersson850
Aktiv medlem
Jag vet faktiskt inte. Jag har väl tur, antar jag, för mina grejor har inte krånglat, så jag har inte haft anledning att reklamera.
wildnature
Avslutat medlemskap
Vad har jag glömt?
/Daniel [/B]
Att vi bor i (S)verige
Precis som med bensinpriset, där vi betalar bensinpriset + skatt + moms(skatt på skatten) = total pris!
så betalar du vid import även skatt & tull på fraktkostnaden! Jag har faktiskt tvingats betala både skatt & tull på fraktfritt då gjordes det en uppskattning vad frakten var värd, trots att jag inte betalade för frakten! Välkommen till (S)verige världens sjukaste land när det kommer till beskattning av dina pengar