Annons

5D och 7D i Gbg

Produkter
(logga in för att koppla)

sunderlux

Aktiv medlem
Var någonstans i Gbg kan man känna på båda kamerorna? På cykelavstånd från stan.
Jag har tenta på fredag morgon men sen tänkte jag ge mig ut på kamerajakt.
 
Testa YFO, Kungstorget
Japanphoto, Nordstan
Scandinavianphoto, Ågatan Mölndal

Nog bäst att ringa och kolla först.
 
Kanske ett förslag till Fotosidan.se, att det borde gå att söka på 'kameraväskan' också i sökformuläret för medlemmar? Då hade du kunnat söka upp några Göteborgare med de kamerorna, och bjudit över dom på en fika..?

/Per
 
Schysst. Med en liten omväg kan man ju få med alla ställena på vägen hem från plugget.

Jo det hade ju vart lite kul att kunna söka efter medlemmars kameror, det är ju alltid bra med en anledning att slänga ihop en god kaka.
 
Var studerar du? Jag håller till på Chalmers (ibland med min 5D =)

Edit: Såg just i din profil att du var Chalmerist, doh! =)
 
Per skrev:
Kanske ett förslag till Fotosidan.se, att det borde gå att söka på 'kameraväskan' också i sökformuläret för medlemmar? Då hade du kunnat söka upp några Göteborgare med de kamerorna, och bjudit över dom på en fika..?

/Per

Du kan ju gå in under produkter och lista de som har en viss produkt i sin kameraväska. Sen får du kolla vem som bor i ditt län osv, lite halvknöligt men iallafall en bit på vägen.
Så gjorde jag när jag skulle köpa ett objektiv.
Listade alla och mailade sen dom för att få deras omdömmen.
 
Jag var till Japanphoto en sväng på fredagen och klämde på 5d, 7d och d70.

d70 gick bort direkt. De hade glömt att man måste hålla i kameran för att ta kort, men det gick nästan inte. Jättekasst grepp.

Båda minoltakamerorna var sköna att hålla i och det var lätt att komma åt rattar och knappar. 7d var ju lite större och kändes betydligt robustare, men för mig som så sent som för en vecka sen hade kollat runt efter begagnade A2:eek:r så var den helt enkelt för dyr. Eller, den är ju inte dyr, kostar bara för mycket pengar för mig.

Så igår skickade jag efter 5d-paketet med minne, väska och 18-70 från Dustin. Batteri bjuder jag på just nu på Ebay. Jag har letat lite efter ett kraftigare zoomobjektiv också (på Ebay) och det finns en del, men jag får nog vänta lite med det. Man ska ju ha mat också...
 
ANNONS