Annons

AcdSee 8

Produkter
(logga in för att koppla)

jtkarlsson

Aktiv medlem
Såg att version 8 nu är släppt.
Den ska tydligen stödja IPTC data.
Förhoppningsvis så kan den även visa RAW-filer från KMD5D.

/Thomas

Utan att veta säkert, så tror jag du får din önskade funktionalitet om du köper till photopro tillägget, det som kallades PowerPack förut. Men det verkar inte finnas ute än...

Klarar den visa CR2?
Version 7 gjorde det inte men NEF kunde den visa även om det gick väääldigt slött.
'//MN

ACDSee 8 och alla tidigare är svårt att avinstallera och rensa datorn efteråt.
Jag tror (men inte helt säkert) att ACDSee 8 har tagit beslag på, bl.a. alla ikoner i min WinXP och efter avinstallationen fanns de ACDSee som standard öppnare för en del filassociationer, trots att jag var försiktig vid installationen.
Vid version 7 sa jag, att aldrig mer ACDSee för mig, men har inte lärt mig. Jag var illa tvungen att Ghosta tillbaka hela systempartitionen i min dator för att bli av helt med ACDSee.
Själva ACDSee är inte dåligt, men om man är van vid Photoshop CS2 då är det helt onödigt att ha det.
dpMagic (Plus) är tillräckligt för att bara snabbt visa alla bildfiler, inkluderad RAW NEF och även DNG.
/Fred

Fred H skrev:
ACDSee 8 och alla tidigare är svårt att avinstallera och rensa datorn efteråt.
Jag tror (men inte helt säkert) att ACDSee 8 har tagit beslag på, bl.a. alla ikoner i min WinXP och efter avinstallationen fanns de ACDSee som standard öppnare för en del filassociationer, trots att jag var försiktig vid installationen.
Vid version 7 sa jag, att aldrig mer ACDSee för mig, men har inte lärt mig. Jag var illa tvungen att Ghosta tillbaka hela systempartitionen i min dator för att bli av helt med ACDSee.
Själva ACDSee är inte dåligt, men om man är van vid Photoshop CS2 då är det helt onödigt att ha det.
dpMagic (Plus) är tillräckligt för att bara snabbt visa alla bildfiler, inkluderad RAW NEF och även DNG.
/Fred

Provat mappalternativ och filtyper (win xp).

Man väljer ju när man installerar. Bör inte vara ett problem. Mitt överlägset mest använda program är ACDSee 7. Ett helt suveränt program. Version 5 och 6 var också bra men med några smärre buggar.

StefanA skrev:
Provat mappalternativ och filtyper (win xp).

Man väljer ju när man installerar. Bör inte vara ett problem. Mitt överlägset mest använda program är ACDSee 7. Ett helt suveränt program. Version 5 och 6 var också bra men med några smärre buggar.
Aldeles för många associacioner ställdes om, trots att jag valde endast ett fåtal filtyper. Eller i tidigare, ACDSee 7 valde jag bort samtliga filtyper.
Efter alla positiva kommentarer installerade jag om och om igen det och blev besviken varje gång. Kanske gör jag, omedvetet några återkommande fel?
Hur som helst kan jag påstå att avinstallationen är besvärlig.
Å andra sidan finner jag ingen motivation längre för att använda/testa ACDSee.
/Fred

Byggt den själv, förra året. P4/3,0 GHz, 1,0 GB DDR, 3 hårddiskar (video) DVD brännare, ASUS 9600 XT grafik, mm samt Windows XP Pro SP1. Tidigare AMD 1,3 GHz också bygd av mig. Används av min fru i nätverk.
Jag bygger själv, konfigurerar själv och var datoransvarig på firman där jag arbetade ganska många år.
Räcker inte detta? Det gör det för mig. :)
Förresten, jag vill inte bråka mer om ACDSee heller.
/Fred

ANNONS
Götaplatsens Foto