Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Acdsee buggar med XP

Produkter
(logga in för att koppla)

rogge

Aktiv medlem
Någon som vet nån version av acdsee som funkar bra med xp.
har just nu 6:an men den ballar ur när man bläddrat en stund och stänger av.
Buggfix kanske?

/Rogge

Tycker mitt acdsee 8 funkar illa, håller på att låser sig och stänger ner när jag tittar på biler. Sedan har den tagit över alla bilderna, så dom bara öppnas i Acdsee, säger jag till att den alltid ska öppna i ett annat program så gör den det ända tills jag har startat om datorn, då blir det samma igen. irriterande.

Jag har också upplevt samma problem med en trial-licens av ACDsee8.

Programmet låste sig i Windows XP när jag körde bildspel med toning och manuell frammatning. Ibland gick det att köra vidare, men toningseffekten slogs av.

Jag tolkade det som något strul med min dator då jag knappast tror att ACD systems släpper en buggig version.

Jag avinstallerade och associerade om de olika filtyperna till en tidigare version av ACDsee.

jag hade 6:an vid 2 olika installationer av operativet och betedde sig så redan från början.
skit samma nu finkar det fint me 7:an istället.
: )
/R

Jag upplever att ACDSee blivit väldigt tungkörd och seg jämfört med tidigare versioner typ 3-4.Upplever också programmet som buggigare.

För mig var det suveräna att kunna titta igenom många bilder snabbt och enkelt.

Så eftersom jag inte tycker ACDSee tillför något längre använder jag det inbyggda programmet Windows Picture and Fax Viewer.

Vill jag göra något mer med bilderna använder jag andra för ändamålet mer passande program.

ANNONS
Götaplatsens Foto