Annons

Acr 6

Produkter
(logga in för att koppla)

jdandanell

Aktiv medlem
Som jag förstått det är det någon form av beta-version av ACR 6 i Lightroom 3 beta. Någon som kör betan och som mellan tummen och pekfingret kan säga vad som skiljer från ACR 5.X ?

Adobe har bl.a. snackat om en helt ny "motor" för råfiler
Har planer på att förhandsbeställa PS CS5 där jag förstått ACR 6 är med som standard

Som jag förstått det är det någon form av beta-version av ACR 6 i Lightroom 3 beta. Någon som kör betan och som mellan tummen och pekfingret kan säga vad som skiljer från ACR 5.X ?

Adobe har bl.a. snackat om en helt ny "motor" för råfiler
Har planer på att förhandsbeställa PS CS5 där jag förstått ACR 6 är med som standard

Det är väl främst brusreduceringen som skiljer. Till det bättre då. Jag tycker även att man överlag får ut bättre färger, även om det är luddigt och jag inte riktigt kan sätta fingret på det, så känns bilderna bättre.

Jag kommer definitivt köpa både CS5 och LR3. Det är värt pengarna, iallafall för mig som har en hyfsat brusig kamera :)

Dpreview.com hade en mindre artikel om skillnaderna som du kan läsa.

Annars så kan du tanka hem LR3 gratis från adobes hemsida o testa själv. Man kan i programmet jämföra den nya o gamla motorn sida mot sida.

ANNONS
Götaplatsens Foto