Nu fotograferar jag varken exakt de sporterna speciellt ofta, inte heller exakt med den utrustningen, men jag brukar använda en punkt eller en punkt med expansion runt punkten, lite beroende på omständigheterna, när jag fotograferar liknande aktiviteter.
Nu fotograferar jag varken exakt de sporterna speciellt ofta, inte heller exakt med den utrustningen, men jag brukar använda en punkt eller en punkt med expansion runt punkten, lite beroende på omständigheterna, när jag fotograferar liknande aktiviteter.
Jag kör med utökad fokuspunkt på 7D (är väl ungefär samma AF-inställningar). Inte för litet för att hitta något att ställa skärpan på och inte för stort för att skärpan ska hamna på folk som står intill huvudmotivet.
Jag kör med utökad fokuspunkt på 7D (är väl ungefär samma AF-inställningar). Inte för litet för att hitta något att ställa skärpan på och inte för stort för att skärpan ska hamna på folk som står intill huvudmotivet.
Aha! Bra ide, ska testa utökad.
7d är nog rätt lik eos1rna när det gäller af. Jag har båda..
Jag har nyss köpt en beg 300/2.8L skulle vara kul
att åka till Scaniarinken och plåta ngn SSK -match.
Finns funktionen med utökade AF-punkter på 40D/5D Mark II? Tycker ibland det är lite väl svårt att byta till de hörnpunkterna, blir oftast den vänstra eller den övre om jag ska välja den i vänster övre hörn. Brukar sluta med att jag kör alla punkter och klickar av när fokus sitter.
Finns funktionen med utökade AF-punkter på 40D/5D Mark II? Tycker ibland det är lite väl svårt att byta till de hörnpunkterna, blir oftast den vänstra eller den övre om jag ska välja den i vänster övre hörn. Brukar sluta med att jag kör alla punkter och klickar av när fokus sitter.
Själv kör jag med enbart mittpunkten på ishockey, och utökad mittpunkt på fotboll.
Vad det gäller "Scaniarinken" så heter det AXA sport center numera
Fotografering av ishockey i elitserien kräver för övrigt alltid ackreditering.
Finns en del viktig info i Hockeyligans pressmanual som du hittar en bit ner på den här sidan: http://www.hockeyligan.se/index.php?menu=1&submenu=4&subsubmenu=1
Utökade AF-punkter finns på 5D (både classic och Mk2), men då bara för mittpunkten. Du får en "stor" mittpunkt bestående av 7 AF-sensorer inom cirkeln på mattskivan.
Hej! Vi ser att du kör med AdBlock. Vi förstår att man kan ogilla annonser men det är en viktig
inkomstkälla för att driva denna sajt och täcka de kostnader vi har. Om du inte vill slå av
Adblock för just Fotosidan så stöd oss gärna genom att till exempel köpa
ett Plus-medlemskap.