Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Analog motsvarighet till Canon 10D

Produkter
(logga in för att koppla)

wagner_100

Medlem
Letar just efter en motsvarighet till Canons digitala kamera 10D. Det är en analog systemkamera jag är intresserad av, då det kanske blir studier till hösten och behovet av en analog kamera är av vikt där.

Jag letar efter en som har liknande vikt, ljushantering och funktioner som min digitala systemkamera. Så "övergången" blir så lätt som möjlig.

Och en 3:a kostar inte många kronor mer men är betydligt stabilare och bättre byggd. Den skulle jag satsat på.

3:an är betydligt mer avanserad än 10D. 1D och 3:an är mer lika ! Dessutom är 3:eek:rna inte jättebilliga (jag betalade lite för min och det var 3000 kr). Lusten att uppgradera den digitala blir stor när man som jag har en 3:a och en 300D, jag funderar på att köpa en begagnad 1D.

/ Erik

finns en beg 3.a i annonsmarknaden här för 2500kr... ett kanon pris för en kamera i den klassen..

ok du kan få en EOS 30 för ca 1000-lappen mindre. men samtidigt har du bättre autofocus, som är snabbare och klarar focusera med objektiv (alt. ext. vid bländare8) som inte 30:an klarar... och så svårt är det inte att byta kamera... tycker jag i alla fall..

ANNONS
Götaplatsens Foto