Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Andrahandsvärde?
- Trådstartare Mickey
- Start datum
Pott
Aktiv medlem
10D skall jag inte utala mig om då jag inte är tillräckligt insatt i prisraset på digitalutr.
Optiken kan du nog sälja för ca 70% av nypriset om två år om det är i bra skick.
dvs 17-40 = 6300 70-200 = 5600
det verkar som att jag dragit samma slutsats som Mats inser jag nu efter att miniräknaren varit framme...
Optiken kan du nog sälja för ca 70% av nypriset om två år om det är i bra skick.
dvs 17-40 = 6300 70-200 = 5600
det verkar som att jag dragit samma slutsats som Mats inser jag nu efter att miniräknaren varit framme...
.Z.
Aktiv medlem
Nån som vet hur sensorer klarar åldern? Har själv en gammal digikamera från mitten av 90-talet (640x480), den kan man inte märka nån skillnad på, den är lika vidrig som den alltid har varit.
En 10D däremot, undrar om sensorn kan åldras & ge sämre resultat efter en 10-årsperiod? I så fall så torde den vara värdelös då...
Vad tror ni?
Larsa
En 10D däremot, undrar om sensorn kan åldras & ge sämre resultat efter en 10-årsperiod? I så fall så torde den vara värdelös då...
Vad tror ni?
Larsa
Damocles
Aktiv medlem
Dom mekaniska delerna som slutare och dylikt blir ju utnötta, men annat än damm så ska det inte vara några problem med sensorn.
Halva priset efter ett antal år... men dSLR håller sakta men säkert på att avstanna i pixeljakten. Jag menar, hur många behöver igentligen ha möjligheten att printa större än ett perfekt A3, dugligt A2. Och en 10D blir ju inte sämre bara för att den är äldre eller det har kommit något nytt. Men det beror mest på priset hos det nya skulle jag tippa.
Halva priset efter ett antal år... men dSLR håller sakta men säkert på att avstanna i pixeljakten. Jag menar, hur många behöver igentligen ha möjligheten att printa större än ett perfekt A3, dugligt A2. Och en 10D blir ju inte sämre bara för att den är äldre eller det har kommit något nytt. Men det beror mest på priset hos det nya skulle jag tippa.
Jeppe
Aktiv medlem
Bluueberry skrev:
okey!
Med andra ord så är det väldigt högt andrahandsvärde på objektiv.
Tack tack för visat intresse!
Mickey
Nej.. bra andrahandsvärde på BRA optik..
sagan
Avslutat medlemskap
Ett drygt fem år gammalt kamerahus..beror ju mycket på skicket om det går att sälja..och faller priserna på nya D-SLR:er lika mycket i framtiden som hittills lär det bli svårt att sälja den alls.
Bra optik går väl alltid att sälja...vilket pris du får om fem år är mycket svårt att säga..beror på vilka objektiv som tillkommit, vilket nypriset är då och naturligtvis hur slitet det är.
Bra optik går väl alltid att sälja...vilket pris du får om fem år är mycket svårt att säga..beror på vilka objektiv som tillkommit, vilket nypriset är då och naturligtvis hur slitet det är.
Jeppe
Aktiv medlem
Spelar det någon roll?
Jag har ett EF 300/4L från 1992...Det är värt ca:6000 och har "slutat" falla för typ 3 år sedan..
Optiken slutar att falla efter en tid, men huset faller i pris "hela tiden".
En D30 t.ex. kunde man få för runt 5000:- innan 300D, den tordes ha fallit en bit till nu. Likadant kommer den att falla när nästa och nästa och nästa modell kommer.
Jag har ett EF 300/4L från 1992...Det är värt ca:6000 och har "slutat" falla för typ 3 år sedan..
Optiken slutar att falla efter en tid, men huset faller i pris "hela tiden".
En D30 t.ex. kunde man få för runt 5000:- innan 300D, den tordes ha fallit en bit till nu. Likadant kommer den att falla när nästa och nästa och nästa modell kommer.
sagan
Avslutat medlemskap
Jeppe skrev:
En D30 t.ex. kunde man få för runt 5000:- innan 300D, den tordes ha fallit en bit till nu.
Jag tycker man kan se att de flesta inte är intresserade av att sälja sin D30 längre..priset man får ut är helt enkelt för lite för att det ska vara ide att sälja den..bättre att behålla den som extrahus då...samma tillbehör som till 10D, så det funkar ju fint om man köpt en sån att kombinera.