Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Antal pixlar med tamron 90 mm makro

Produkter
(logga in för att koppla)

Daneiz

Aktiv medlem
Hej har en d700 och undrar om jag får ut maximalt antal pixlar med min d700?
Tamron har ju bara en lins som går till både dx och fx!!

MVH daniel

Tamronobjektivet klarar betydligt högre upplösning än vad din nuvarande kamera ger.
Så objektivet är ett bra val

Pixlarna sitter väl på sensorn och inte i objektivet!!?? Det blir varken fler eller färre beroende på objektivet.

Jag gissar att frågeställaren egentligen menar om objektivet tecknar upp en bild som täcker hela sensorn i det kamerahuset eller om det bara räcker till en mindre crop-kamera.

Jag tolkar frågan som om den gluggen funkar både till fullformat och mindre sensor ("går till både dx och fx"). Och enligt min uppfattning gör den det. Tror att det framgår i texten på Cyberphotos hemsida, kolla för säkerhets skull.

/Arne

Edit// Så var man 2:a efter namnen Jonas... ;)

Jo men det stämmer! <jag trodde du hade ett dx och ett fx objektiv!
Men både sensorerna täcks upp!! va bra då behöver jag inte ett till :))))

Mycket bra

Jo men det stämmer! <jag trodde du hade ett dx och ett fx objektiv!
Men både sensorerna täcks upp!! va bra då behöver jag inte ett till :))))

Objektivet i fråga är galant till allehanda sensorformat! Grymt skarpt och med hyfsad byggkvalitet och AF. Använder det till alla nattbilder och dagbilder när brännviden passar. Här är en bild från en av juli månads nattexpeditioner. Det är en ängsringspinnare i porträttpose! Fler bilder på insekter (och fåglar mm) under månadens bilder på www.naturreportage.se . (min hemsida) Fåglarna fotade med annat objektiv- 400/5,6 och 500/4,0 + exte 1,4.

Bilagor

• angsringspinnare2_juli09fs.jpg
    angsringspinnare2_juli09fs.jpg
    95 KB · Visningar: 196
ANNONS