Och jag som köpte ett Sigma 150mm/2.8 macro i juni i år funderar redan på att byta det till en Sigma 50-150mm istället.
Jag skulle verkligen sakna macrot i o f s då det är ruskigt skarpt o ger väldigt fina färger, bra byggkvalitet etc allmänt väldigt trevligt. Men för mig har ett ev byte till 50-150mm följande argument..
1. liiite för stort o tungt på en 350D i alla fall för mig o min 350D (jag vill ha kompakta saker)
2. inte lika allround som ett 50-150mm som nog har en mkt användbar brännvidd tror jag
3.måste oftast köra m stativ m 150mm macrot
4.kör man på 2.8 riktigt nära så blir skärpedjupet så extremt kort o vitsen att ha ett ljusstarkt objektiv är väl att kunna nyttja det för att slippa stativ
5. jag har redan ett 60mm macro sen tidigare som är riktigt skarpt o har ett kompakt format
6.kommer förmodligen ha mer nytta av en telezoom o så är den något nättare/lättare än macrot.
Men helst skulle jag vilja behålla macrot också för jag kommer att sakna det, men jag vet inte om jag kan motivera att ha båda. Så för tillfället ligger det ute till försäljning här på Fotosidan.