Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Arbeta i RAW

Produkter
(logga in för att koppla)

Robin K

Aktiv medlem
Jag har skaffat Elements 7 och undrar varför det är så få verktyg i RAW? Jag skulle vilja ta bort fläckar m.m måste jag spara om bilden i jpeg då för att kunna använda det vanliga verktygsfältet? Eller finn det andra metoder?

Jag antar att det är så att man ska justera bilden så som man vill ha den först i RAW för att sedan spara om den och småjustera resten i annat format?

Du gör de grundläggande ändringarna i RAW, sedan väljer du knappen Öppna bild nere till höger. Då öppnas bilden i Elements och du får tillgång till alla övriga funktioner. Redigera det du vill och sedan väljer du att spara i det format du vill.

Du gör de grundläggande ändringarna i RAW, sedan väljer du knappen Öppna bild nere till höger. Då öppnas bilden i Elements och du får tillgång till alla övriga funktioner. Redigera det du vill och sedan väljer du att spara i det format du vill.

1000 tack! Det var enkelt!

ANNONS
Götaplatsens Foto