Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

avstängnings knappen fungerar ej

Produkter
(logga in för att koppla)

rallipics

Aktiv medlem
Hej all

Har någon stött på detta problem - det e så att "on off" knappen har slutat fungera på min D70.

har någon haft samma problem och kan man göra nått åt det?

Mvh. Nicklas

Jag har råkat ut för något liknande två gånger.
Men då har hela kameran låst sej.Enda sättet att stänga av den har varit att plocka ur batteriet.
På servicen byttes"cf base unit"och kameran fungerade fint en hel månad.Sedan började allt igen.In på service.Byte av"light measuring fpc unit".Fick kameran i dag och allt fungerar.
Hoppas att den håller över sommaren.
Kameran är köpt på våren-04 och det har visst varit en del problem med dom tidiga versionerna.
Reparationerna har inte kostat något men det är
ganska störande när saker och ting inte fungerar.

Mvh.Gunder

Gunder// jo kan förstå det, mitt problem så är att knappen inte reagerar då jag vrider på den, men tack vare nikons superba batterier så behöver jag det inte stänga kameran så ofta, och då det behövs så är det ju bara att plocka ur batterierna:). Ska under sommaren nog investera i en D80, men hoppas den håller ihop ända tills det:)

ha de gott!

Mvh Nicklas / speedpics.fi

ANNONS
Götaplatsens Foto