Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Bärbar fotodator?

Produkter
(logga in för att koppla)

frippchen

Ny medlem
Hej.
Jag tänkte köpa ny bärbar dator.
Jag undrar om någon har ett bra tips på en bärbar fotodator.
Jag kör sällan några filter eller andra tidskrävande saker på mina foton. Jag brukar kolla färgerna, skärpa upp dem och skriva ut. Processorn i datorn är alltså inte så viktig, men den skall kunna ta minst 2 Gb RAM och ha en mycket bra skärm. Datorn skall helst väga under 2,5 kilo också, så att den blir bärbar.

Någon som är nöjd med sin?

Med vänliga hälsningar
F

Apples skärmar är vad jag förstår mycket bra. Har jag förstått rätt?

Jag är dock van vid PC och har inget emot att fortsätta, men har egentligen inget emot att byta heller. Har Acer och Dell de bästa skärmarna på sina bärbara? Jag har alltid gillat Fujitsu-Siemens som bärbar dator, men om skärmen är optimal för foton är jag inte riktigt lika säker på.

Mer tips...

Tack
F

Det är smidigt med inbyggd kortläsare, men det finns inte många med CF, annars kan man ju ha en intern i PCMCIA-sloten.

Förövrigt är inte acer dom trevligaste datorerna, dom blir väldigt varma och känns inte särskilt gedigna heller.

Jag kör HP, har 3st i olika "klasser" och är mycket nöjd med alla 3.

ANNONS
Götaplatsens Foto