Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Batterigrepp + 300D = kanon!

Produkter
(logga in för att koppla)

Joakim A

Aktiv medlem
Köpte idag ett batterigrepp/vertikalgrepp till min 300D och det har blivit en fröjd att hålla i kameran!

Nu återstår bara att pressa de nya batterierna tills de dör och se hur mycket 3600 mAh räcker ;)

// Jocke, nöjd!

Bra att du är nöjd, jag håller med dig. 300D + Batterigrepp slår allt inom billiga DSLR. Man inser inte hur bra det är förrän man har hållt i det själv.

/A\

Stämmer in min röst i hyllningskören. Jag uppskattar den tyngd och balans man får, men den största skillnaden tycker jag är när man använder den vertikala avtryckaren. Man får ju en betydligt bättre arbetsställning, verkligen bra.

Bra investering!

Saknar också en bra vidvinkel och ev. ett macro. I den ordningen...

Jag har ett ganska schysst makro vad jag testat hittills, Sigma 70-300 APO.. Har beställt ett par close-uplinser också så jag ska komma lite närmare än 1:2.

Vidvinkel har jag nog stooooora problem med att välja. Vet inte om jag ska lägga 5000 på ett Sigma 18-50 EX DC eller om jag ska lägga 2000 på ett Tokina 19-35 + några hundringar på en fast 50:a/1.8..

// Jocke

För en bra vidvinkel skulle jag nog välja Canons 17-40. Den ska visst vara väldigt skarp. När jag får ihop lite pengar blir det nog en sådan för mig i alla fall.

/A\

Jag är också inne på att spara ihop till ett canon 17-40. Visst, det skiljer ju ett par tusenlappar i pris, men då får man en L-glugg med USM och 4.0 över hela registret.

Dina alternativ är nog inte heller fel, Joakim. Sigmat påstås ju vara bra, Tokinan vet jag inget om. Men även om du väljer Sigmat tror jag inte att det vid 50mm når upp till canons 50/1.8, som jag hade satsat på i vilket fall som helst. Många tycker att det är plastigt osv. Det må vara hur plastigt som helst, det ger kanonbra bilder. That´s it! Man får gräva djupt i börsen för att hitta en jämförbar optik av andra märken.

Ingen som har tänkt på det här objektiv för vidvinkel?
Canon EF-S 10-22/3,5-4,5 USM som på t.ex fyndbörsen kostar 7895,- Häftigt pris, men riktig vidvinkel blir det ju i alla fall.

Niels Jörgensen skrev:
Ingen som har tänkt på det här objektiv för vidvinkel?
Canon EF-S 10-22/3,5-4,5 USM som på t.ex fyndbörsen kostar 7895,- Häftigt pris, men riktig vidvinkel blir det ju i alla fall.

Jo, jag har testat den och det är en grym känsla vid 10 mm (16 mm), fast priset är lite väl häftigt..

// Jocke

Bara att stämma in i hyllningskören....
fantastiskt hur baklansen, tyngden i positiv bemärkelse och greppvänligheten förändras när man kör med batterigreppet. Inte för att jag hr några erfarenheter av hur andra batterivarianter funkar men här räcket det länge riktigt länge.....har laddat batterierna en gång sen inköpet 23 december och då var dom inte slut och nu är jag innne på c:a 900 bilder. Jämför man med fujin som jag hade tidigare är detta en riktig höjdare.

Sen vill man ju alltid ha bättre gluggar men jag kan konstatera att sigma macrot jag köpte är ett riktigt bra val (sigma 501:2,8 DG MACRO)

/Olle

ANNONS
Götaplatsens Foto