Annons

Batteriladdare för 8 platser

Produkter
(logga in för att koppla)

nilag

Aktiv medlem
Hej.
Jag använder oftast 2 eller 3 Canonblixtar när jag fotar. Det betyder 12 batterier.
Vilken batteriladdare med batterier rekommenderar ni? Får gärna ladda på 1-3 timmar men inte snabbare då blir batterierna dåliga känns det som.
 

jag&bilden

Aktiv medlem
Hej.
Jag använder oftast 2 eller 3 Canonblixtar när jag fotar. Det betyder 12 batterier.
Vilken batteriladdare med batterier rekommenderar ni? Får gärna ladda på 1-3 timmar men inte snabbare då blir batterierna dåliga känns det som.
Ta en titt på danska sajten:
http://www.lygte-info.dk/info/indexBatteriesAndChargers UK.html

Där finns massor med tester och beskrivningar om vad och hur.

Laddare som låter dig kontrollera och styra laddström och samtidigt laddar korrekt borde vara det du söker.
Kanske är två laddare bättre om de laddar cellerna mera kontrollerat.
 

nilag

Aktiv medlem
Bra tips från alla här. MH-C9000 verkar vara den alla lovordar. Jag har varit på köpknappen där flera gånger men inte köpt.
Ikealaddaren verkar superbehändig. Jag har 12 batterier jag använder och att ladda dessa betyder idag att jag alltid måste byta i laddaren. Med denna laddare kan jag sätta allihop över natten och slippa byta.
Ska nog testa denna!
Någon som har erfarenhet av den?
 

aasaboe

Aktiv medlem
Jag har MH-C810D tillsammans med IMEDION batterier och är mycket nöjd. Använder till elektronblixtar, mest Canon Speedlite 580 men även en motsvarande Sigma.

Laddaren är slutsåld hos ChargeIT står det, den är det ibland men det brukar inte dröja länge förrän det kommer in en laddning. Annars har de en till lägre pris också, MH-C800S som finns i lager.
 

PMD

Aktiv medlem
Ikealaddaren verkar superbehändig. Jag har 12 batterier jag använder och att ladda dessa betyder idag att jag alltid måste byta i laddaren. Med denna laddare kan jag sätta allihop över natten och slippa byta.
Ska nog testa denna!
Någon som har erfarenhet av den?
Jag har ingen erfarenhet av just den IKEA-laddaren, men deras mindre laddare för fyra batterier har fungerat bra för mig.
 
ANNONS