Annons

Bearbeta filer

Produkter
(logga in för att koppla)

Keckeson

Medlem
Har PS Element 7, där finns verktyget "bearbeta flera filer". Man kan här tex skriva in en datum och få detta inkopierat på en serie bilder, dessutom går det att få samma bilder i ett mindre pixelantal på samma gång.
Nu har jag tagit hem CS4 på prov men där tycks det inte finnas denna utmärkta funktion, eller är det bara så att jag inte har funnit den?
Någon som som vet?
Kenneth
 
Kan inte just cs4 men om man vill göra samma sak med flera bilder tror jag det finns två alternativ. Antingen att öppna den i camera raw, det går även om det inte är en raw-bild och sedan länka ihop dessa bilder eller så kan man göra att funktionsmacro, altså att spela in något man gör och sedan använda den på flera bilder, dock en bild i taget.

Lycka till!
 
File -> Automate -> Batch tror jag du letar efter. Vet inte vad det heter i en svensk photoshop.
 
File -> Automate -> Batch tror jag du letar efter. Vet inte vad det heter i en svensk photoshop.

Jag tror inte detta var riktigt detsamma som Elements lättbegripliga och mångsidiga verktyg, där man kan konvertera, namge fil, ändra bildstorlek,skriva egen text mm, allt detta på en o samma gång.

Mvh
Kenneth
 
ANNONS