Lite överdriven skräck det där - 20D är ett bra hus och den har en bra sensor samt har inte några direkta kända akilleshälar. Se till att hålla den ren, tappa den inte och använd bra batterier så håller den länge. Visst förr eller senare så dör slutare eller spegelmekanism, men jag tror ärligt talat fler hus dör av tappas, dränkas, eller bara överges till dess de blir för gamla än vad som avlider av utsliten slutare.
En annan fördel med ett äldre billigare hus är att det inte så otroligt hemsk om man skulle råka förstöra huset - jag menar - lättare att ta förlusten för ett 2500 SEK hus än ett nytt 50D hus för minst det fyrdubbla. Dessutom så kommer, rätt använd, 20D ge dig lika bra bilder som en 50D i många situationer. Visst saknar den några saker som finns i de nyare husen, men jag anser att 20D är ett stort lyft ifrån 10D iaf.
Liten display spelar väl ingen roll idag och iaf inte på hus utan liveview? Minneskort är stora och billiga så finns ingen anledning att radera bilder ute på stan och bortsätt ifrån göra det så fyller inte bakdisplayen någon funktion. Men visst - får du en 30D för samma peng ´som en 20D hade jag nog valt 30D också, men inte med den motiveringen.