Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Behöver timelapse-hjälp

Produkter
(logga in för att koppla)
hej jag skulle behöva lite hjälp med timelaps
det jag tänkte är att göra timelaps. en som går från när det är ljust till mörker från 18-00 typ.
vad ska man ha för inställningar om man ska göra en sådan för jag kommer inte att vara hemma under tiden den görs.har en canon 600d med standarsobjektiv.

och andra timlapsen ska gå från natten till dag..
hoppas nån kan hjälpa mig med detta och att jag har satt detta ämne i rätt tråd

hej jag skulle behöva lite hjälp med timelaps
det jag tänkte är att göra timelaps. en som går från när det är ljust till mörker från 18-00 typ.
vad ska man ha för inställningar om man ska göra en sådan för jag kommer inte att vara hemma under tiden den görs.har en canon 600d med standarsobjektiv.

och andra timlapsen ska gå från natten till dag..
hoppas nån kan hjälpa mig med detta och att jag har satt detta ämne i rätt tråd

Det beror ju på hur du vill ha resultatet.

Kör du med fast exponering kommer filmen gå från ljus till helt svart och tvärt om. Jag brukar däremot oftast köra med exponeringsautomatiken och man får hela tiden bra exponerade bilder men man ser i alla fall klart och tydligt att det går från dag till natt.

Den här är med exponeringsautomatik.
http://www.youtube.com/watch?v=lhYT7p6F8kc

Kameran du har räcker bra, likaså behövs inget speciellt i objektivväg.

/Karl

ANNONS
Götaplatsens Foto