Annons

Bilder fastnar i synkroniseringen till Lightroom Classic

Produkter
(logga in för att koppla)

Bussmicke

Aktiv medlem
Lightroom Classic beter sig bra underligt. Hur kommer det sig bilder fastnar?
Jpegs laddas alltid ner till datorn men RAW-bilder från mobilen kommer bara delvis ner till datorn.
Verkar heller inte finnas nåt sätt att ta bort synkroniseringsfel så att nedladdningen (förhoppningsvis kan fortsätta.
Hur får jag ner de RAW som ännu är kvar i molnet?
Testade logga ut från Lightroom Classic men inte det heller fungerar trots omstart av dator.
 

Arell

Aktiv medlem
Jag har varit med om liknande några gånger. Då har det handlat om rawbilder från kameran som jag har laddat in i min Ipad och sedan överfört till Lightroom under resor.
Om jag har fattat det rätt, vilket jag inte kan garantera, har kön med stora rawfiler blivit så omfattande att synkningen gått i baklås.
Lösningen har varit att, som Magnus skriver ovan, kontakta den alltid lika kunniga Adobe-supporten (chatt på engelska).
Numera stänger jag alltid av synkningen när jag exempelvis är på platser där anslutningen kan misstänkas vara väldigt långsam.
 

Arell

Aktiv medlem
Bilderna fick jag över genom att sätta i minneskortet i datorn när jag kom hem. Kön i molnet raderades när jag lät Adobe-supporten ta kommando över mina Lightroom-filer. Båda gånger jag råkat ut för problemet tog det dem åtminstone 45 minuter att lösa det.
 
ANNONS