Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bilderna blir ljusare i webbläsaren

Produkter
(logga in för att koppla)

ghandi82

Medlem
Får inte rätsida på en sak.

Har bilder som jag redigerat i PS, konverterar dom till sRGB, använder spara för webben där bilden fortfarande ser ut som jag vill. Men sen när jag laddat upp den på fotosidan så blir den mycket blekare än vad den är i min dator.
Någon som har en aning om varför?
Förut laddade jag upp dom utan konverterat dom till sRGB från AdobeRGB och det blir klart bättre nu, men dom är fortfarande blekare på webben än i min dator.

Använder en Mac och firefox.

Vad gör jag för fel?

Du har inte någon proofing på i PS? Firefox för mac har väl stöd för att läsa adobeRGB också?

Working CMYK är förbockat i proof setup men proof colors är inte förbockat. Så jag tror inte någon proofing är på.
Vet faktiskt inte om Firefox har det, vore ju gött om det var så, slipper jag ju konvertera bilderna.

Nja... konverterar du inte till sRGB så kommer bara de som kör Mac att se färgerna rätt och idén är ju att visa bilderna för andra och inte för dig själv så det är nog bättre att fortsätta konvertera.

ANNONS
Götaplatsens Foto