Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bildpresentationer på Fotosidan

Produkter
(logga in för att koppla)

Khalad

Aktiv medlem
Har varit medlem några år men har inte utnyttjat möjligheten att presentera mina bilder särskilt mkt. Skälet är att jag inte får ngt riktigt grepp om hur jag ska göra. Visst, det funkar när jag väl bestämmer mig för att lägga ut en bild och jag har idag knappt 40 bilder (upplagda under 5 år). Jag skulle vilja utnyttja det mkt, mkt mer. Jag har tex inte klart för mig vad det är för skillnad på album, kollektioner och portföljer. Just nu är det längesen jag gjorde ngt och känner att jag 1) vill göra om det jag har (bilderna kvar men upplagda på album, kollektioner och portföljer med ngn systematik), 2)lägga upp ett lite större, förnyat antal bilder.
Frågan: Hur gör jag för att
1) redigera nuvarande bilder?
2) lägga upp säg ytterligare 100 bilder?
3) var lär jag mig skillnaderna mln album, portföljer och kollektioner?
4) hur får jag den större visning i min portfölj av utvalda bilder som jag ser vissa medlemmar har?

Alltså, en lathund hur jag lägger upp bilder på Fotosidan, tack

En fråga till på samma gång:
Lämplig arbetsgång om jag ska lägga upp säg 100 bilder?
Jag jobbar i LR, tänker mig att jag först lägger upp bilderna jag vill ha som samlingar, säg att det blir 5 samlingar med 20 (RAW)bilder i varje. Dom skall komprimeras (JPG, TIFF el ngt annat?) sen läggas upp på Fotosidan.

Bilder till Fotosidan

Jag är inte speciellt aktiv med att publicera bilder på fotosidan.se. Men då och då skickar jag bilder till t.ex. budskap, utmaning malmö m.fl.
Jag har gjort så i LR att jag helt enkelt gjort några exportpresets med de inställningar som gäller för fotosidan.se. Bilderna som sedan ska publiceras på fotosidan läggs i mappar med respektive namn på skrivbordet.
När jag sedan har en bild som ska till fotosidan så markerar jag den i LR och väljer att exportera den till rätt ställe. Efter någon sekund finns bilden i sin mapp på skrivbordet, klar för vidare befordran till fotosidan.

ANNONS
Götaplatsens Foto