Annons

bilds´pel med musik

Produkter
(logga in för att koppla)

brelid

Medlem
Såg på en hemsida ett bildspel där bilderna ändrades i takt med musiken, hur gör man? Får man sitta med tidtagarur och skriva in eller finns det nått finurligt sätt som att göra en musklickning, snälla hjälp mig den som vet ( jobbar med photoshop elements).

Tack på förhand

Man använder ett program där man har kontroll över bildflödet. T ex iMovie, Photo to Movie eller Final Cut.

ProShow gold

Hej igen, har nu hämtat hem Pro Show gold men vet inte riktigt hur jag ska bära mig åt för det där med musklicket som du Christer beskrev, kan du förklara hur du gör? Tack på förhand
Anna

Hej!
Efter det att du har valt ut dina bilder och musik och dragit dom till "Slide list"så klickar du på "Options".
I "Options" väljer du "Soundtrack" och sen "Record Slide Timing". I "Record Slide Timing" kan du sen spela upp ditt bildspel och bestämma var övergångarna skall komma i förhållande till musiken genom att trycka ned en siffertangent. Dom olika tangenterna kan du anpassa så att du får den typ av övergång som du vill ha. Övergångens längd bestäms av hur länge du håller ned tangenten.
Jag kanske "lurade" dig lite genom att påstå att man använder musen istället för siffertangenterna.
I manualen till programmet förklaras det här mer utförligt. Manualen kan du ladda ned från www.photodex.com.

Christer

ANNONS
Götaplatsens Foto