Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Bildspel på DVD?

Produkter
(logga in för att koppla)

andy

Medlem
Jag ska sätta ihop ett bildspel på DVD åt en kund, som skall köra skivan i en vanlig DVD-spelare (ej i någon dator) och spela upp på en widescreenskärm.

Vad behöver jag för programvara för göra ett bildspel/film som kan läsas av en DVD-spelare? Jag antar att jag får göra det till en film i mpeg-format eller liknande?

Tar tacksamt emot tips och era erfarenheter!

Om du har tillgång till en Macintosh så köper du ett programpaket från Apple som heter iLife - kostar några hudralappar - och sätter igång.

I paketet ingår iDVD som har en färdig funktion för att rendera och bränna DVD, även bildspel. Dessa går att köra i vanliga DVD-spelare.

//H

PS.. PC är inte min starka sida så jag vet inte om motsvarande finns och vad det i så fall heter.

Tack så mycket för informationen och länkarna. Där finns nog det mesta jag behöver veta.

/ Andreas

ANNONS
Götaplatsens Foto