Annons

Billig 10D i Sverige

Produkter
(logga in för att koppla)

Malm

Aktiv medlem
Det här kanske har varit uppe tidigare, men jag såg att FotoElektronik säljer tyskimporterade EOS 10D för 16 600:-. Om man känner att man klarar sig utan en svensk manual då. Garanti gäller som vanligt.

Är din tyska lite rostig så finns en svensk manual finns att köpa separat för 479:-
http://www.fotoelektronik.se/

/A

Tänkte posta i motsatta riktningen: dyr 10D. Expert säljer denna kamera för det facila priset av 24999;-

Hur kan de sälja en enda kamera eg.?

Nu spekulerar jag helt vilt här, kan Canon vara på väg ut med ytterligare än ny modell typ som 300D om säg 2 månader? Jag har svårt att förstå varför de behöver sänka priset på 10D nu när det finns ett budgetalternativ? Vill de bara fetspöa minolta och nikon kanske?

Kanske, och hålla en mer rimlig nivå i förhållande till nya 300D. 9000:- skillnad var kanske liiite magstarkt.. Det är väl bara att tacka och ta emot.

Det var ju en underlig jämförelse.

I Experts erbjudande ingår ju ett 17-35/2.8-4.0 objektiv.

Visserligen gör inte det erbjudandet lysande, men det är ju i alla fall inte uselt.

/Pingo

Nu har de skitit i det blå skåpet!

Detta är ju helt absurt. Undrar om Cyberphoto hänger på, har beställt en 10D plus lite smått och gott där och fått min order dellevererad, saknar fortfarande lite prylar. Huset har jag dock redan fått. Undrar hur mycket "Good-Will" de har på den punkten? Drygt att behöva skicka tillbaka prylarna och få pengarna tillbaka för att igen beställa den på nytt till ett lägre pris. Nån som har en åsikt? Cyberphoto själv kanske vill kommentera?

//Joseph

...intressant..i USA verkar 10D ligga kvar på samma nivå ännu. Här har den ju varit mycket dyrare länge. Canon har medvetet tagit ut rejält mycket mer här. Nu är både 10D och nya 300D nästan lika billiga här som i USA.

Onekligen ganska roligt att följa de "digitala diskussionerna" som har förts den senaste tiden.

Objektivt sätt blir förstås inte en digitalkamera sämre än igår om en ny modell släpps idag. Men det måste ändå kännas frustrerande att ha köpt en modell för att sedan upptäcka att den är 5000:- billigare efter ett par månader (eller i värsta fall bara någon dag efter köpet)!?

Personligen (om man nu vill ha en digitalkamera att "lattja" med framöver) så kommer jag vänta tills priserna ligger i nivå med de analoga..eller i alla fall strax där över. När nya modeller motsvarande 300D för omkring 4000:- eller motsvarande 10D för omkring 7000:- släpps..då kan jag tycka att det är rimligt att hänga på det digitala tåget som komplement till det analoga. Men inte förr!

Åhh, blir trött på att behöva se hur min 10D sjunker i värde för varje månad :/

Tänk om man visste att det skulle bli en sådan prissänkning, då hade det varit värt att vänta någon månad och spara några tusenlappar.

Jag tycker synd om dem som haft problem med sin 10D. Många betalade ju fullt pris för en kamera som kanske mest har varit på service...

//J

Jessica_ skrev:
Åhh, blir trött på att behöva se hur min 10D sjunker i värde för varje månad :/

Jo, det kan man ju förstå. Gjorde mig omaket att fixa den i Tyskland, hämtade den i tisdags, och i princip samtid dumpar man priserna i Sverige. (Fast jag fick den fortfarande snäppet billigare). Men man måste ju bestämma sig någon gång. Det kommer alltid att vara prissänkningar runt hörnet, en ny-bättre-billigare modell som snart kommer ut o s v...

Även om man bestämmer sig för att börja sälja 10D för 10.000 så tänker jag inte gräma mig för det; jag bedömde hur mycket jag tyckte den var värt. Jag tycker fortfarande att den är värd lika mycket, oavsett vad "marknaden" anser.

Jag ville verkligen ha kameran just då jag köpte den för två veckor sen. 18995:- då istf 15575:- nu, synd men vad skall man göra ? Hade tänkt köpa d60 för 26 000:- men avvaktade.
Det är ju inget nytt att modellerna blir billigare efter hand även om nuvarande prisjusteringar har lite av pris krig över sig. Jag ser det som att tiden då en digital systemkamera i princip inte var möjlig att köpa för "vanligt" folk nu snart är över och det är ju bra.
/Stefan

Jag beställde min 10D den 8 augusti från CYBERPHOTO med lite extraprylar som de inte hade hemma, så jag bad dem vänta lite med leveransen. När jag beställde ytterligare ett objektiv bl.a. så frågade de om jag ville att de skulle delleverera prylarna och jag sa OK. Fick huset med de prylarna de hade hemma den 19 augusti. Väntar fortfarande på ett objektiv och motljusskydd. Sen kom prissänkningen igår. Då tänkte jag att eftersom man har 14 dagars öppetköp/ångerrätt så frågade jag dem om vi kunde skippa att jag skulle skicka tillbaka huset för att beställa om den till ett lägre pris, mycket smidigare, håller ni inte med? Då svarar de nej, jag måste skicka tillbaka grejerna. Snacka om att vara osmidiga på CYBERPHOTO i Umeå. Sen kräver de att kameran skall vara oanvänd. Hur ska man då kunna testa kameran med tillbehör UTAN att använda den och då kanske upptäcka att den inte var nåt att ha???

Jag kommer ALDRIG mer beställa från en återförsäljare i Sverige igen! Så jag har beställt objektiv, batterigrepp och batteri och lite annat smått och gott från bl.a. Technikdirekt i Tyskland och AAACamera i New York City istället! Tack för att ni har en sån otrolig stark Good-Will Cyberphoto! Tack som fan!

Hälsningar från en MYCKET besviken f.d. Cyberphotokund!!!

Personligen (om man nu vill ha en digitalkamera att "lattja" med framöver) så kommer jag vänta tills priserna ligger i nivå med de analoga..eller i alla fall strax där över. När nya modeller motsvarande 300D för omkring 4000:- eller motsvarande 10D för omkring 7000:- släpps..
Kommr inte att hända. Kolla vad en 300V kostar och lägg på typ 5000 så hamnar du på vad en 300D borde gå att pressa till. Det kanske går att pressa lite till, men marginalera blir rätt små. Alternativt göra avkall på ännu fler saker förutm plastskal istället för metall, etc. Sen är det trots allt en hel del jobb som ligger bakom.

Mycket av kostnaden ligger i storleken på sensorn, inte i antalet MP och huset. Jämför med 1D, 1Ds och kodaks DCS 14n. Kiselchip kostar i area och komplexitet.

joseph,

hade det inte vatt värre om öppet köp/ångerrätt hade gått ut? nu får du ju iallafall kameran billigare än det var tänkt. visst får du vänta lite längre, men det är ju inte cyberphotos fel att du beställde kameran när du beställde den och till det priset.

sen kan man ju klart tycka att det vore smidigare att göra som du ville göra, men med tanke på att ångerveckan inte gått ut utan du har möjlighet att ändra dig och få den billigare är det väl värt det extra besväret för dig?

ja, ja, tyckte bara det var en väl kraftig reaktion

ANNONS
Götaplatsens Foto