Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Billigt och bra ställe för framkallning

Produkter
(logga in för att koppla)

avslutad130826

Avslutat medlemskap
Hej!

Nån som har nåt tips på vart man bör vända sig om man vill framkalla digitala bilder med hyfsad kvalitet men också rätt billigt? Vart brukar DU skriva ut? Tack på förhand!

Malin
 
Använder också Fujidirekt, har man anlitat dem så brukar det komma rabatter på 50% etc, som gör det ännu billigare. Brukar bli bra framkallningar men det har hänt att man missat på någon bild. Senast var det en canvas 70x100 som de gjorde om gratis för attt det var något violettstick i det grå. Till priset är jag riktigt nöjd med det som de gjort, de har nog gjort 10 fotoböcker och 6 canvas och ett 50-tal förstorningar för mig
 
Nä det tycker jag inte. Det finns en en ruta där det står "bildförbättring" den brukar jag bocka ur för jag kör med kalibrerad bildskärm. Papperskopiorna ser precis lika ut som hemma på bildskärmen.

Eh ok...inte så hemma på det där med kalibrering så har alltså inte det själv... Bör man isåfall låta rutan vara ikryssad eller ändå kryssa ur den för att inte riskera få konstiga nyanser? ;)
/Malin
 
Tycker du ska kryssa ur den så kan du själv styra hur du vill ha bilderna, jag brukar dock dra på lite extra så det kanske motsvarar deras förbättringar. Svårast för dem verkar vara vid lite knepigare ljus, där ska man nog kryssa ur, så de inte justerar om tex en stämningsfull bild
 
Eh ok...inte så hemma på det där med kalibrering så har alltså inte det själv... Bör man isåfall låta rutan vara ikryssad eller ändå kryssa ur den för att inte riskera få konstiga nyanser? ;)
/Malin

// Fuji direkt är väl inte känd för bästa kvalité, men dom är billig och man får hoppas att fotopappret dom använder håller klass.Vill man ha proffskvalité så är det väl fortfarande Crimsom, OdenLab eller Proffsfoto ( Scandinavian Photo) som tål att rekommenderas.
 
// Fuji direkt är väl inte känd för bästa kvalité, men dom är billig och man får hoppas att fotopappret dom använder håller klass.Vill man ha proffskvalité så är det väl fortfarande Crimsom, OdenLab eller Proffsfoto ( Scandinavian Photo) som tål att rekommenderas.

Tack för dina tankar. Nej, vet att det inte är det bästa på något sätt, har själv framkallat från crimson förut men just dessa bilder tänker jag inte behöver vara topp-kvalitet, på grund av vad de ska användas till även om jag inte vill få hem en bunt dassiga och tråkiga kort typ. Vill jag sätta upp ngt på väggen anv jag antagligen typ crimson igen!
/Malin
 
ANNONS