Annons

Blixt med 2:a ridån

Produkter
(logga in för att koppla)

thommart

Medlem
Hej, jag har en 5D Mrk II och en Speedlite 580 EX II. Jag försöker ställa in både på blixten och i kamerans meny att jag vill syncha med 2:a ridån. När jag trycker på knappen på blixten för att växla dit så händer inget och när jag försöker välja 2:a ridån i kamerans meny så är den disablad.

Något som har något tips, sannolikt så är det något fel jag gör?

Mvh,
Thomas

Kan inte mk II:s funktioner så bra, men har den ett autoläge ("grön ruta")? I så fall kan du kolla så du inte har det inställt. I det läget är det inte mångar inställningar man kan arbeta med. Bara en snabb tanke...

Kan inte mk II:s funktioner så bra, men har den ett autoläge ("grön ruta")? I så fall kan du kolla så du inte har det inställt. I det läget är det inte mångar inställningar man kan arbeta med. Bara en snabb tanke...

Hej, tack frö svar men jag har provat i alla lägen, auto, P, av, tv, manuell och bulb men inget hjälper.

Jag har exakt samma kombo och testade precis och det fungerar utan problem. Det är någon spännande inställning som gör att det inte är valbart - testa att återställa alla speelight Cfn till orginal och sedan se om det fungerar.

ANNONS
Götaplatsens Foto