Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Blixtar till Canon EOS Digital
- Trådstartare RolandM
- Start datum
EdwardH
Aktiv medlem
Henric86 skrev:
Man bara ångrar sig om man köper billigt skit.
<sarkasm>Tur att man inte är en elitistisk snobb som ser ner på produkter som har ett högre pris/prestanda-förhållande. Ja usch för att inte betala mer pengar än nödvändigt. Vart är världen på väg?</sarkasm>
Jag äger en 550EX, visserligen, men man klarar sig med en Sigma 500 DG. BEHÖVER man strob och infraröd slavblixtkontroll och liknande flumm så kommer man behöva betala för en 550, men ska du använda blixten till att, gud förbjude, BARA fotografera med så är en Sigma perfekt.
Metz lär säkert också göra ok grejer.
Northern Star
Aktiv medlem
Sunpaks nya funkar inte!
Däremot en gammal sletblixt fr. ca 1970 vid namn StarBlitz som funkar mer än utmärkt;-)
Däremot en gammal sletblixt fr. ca 1970 vid namn StarBlitz som funkar mer än utmärkt;-)
Jeppe
Aktiv medlem
EdwardH skrev:
Jag äger en 550EX, visserligen, men man klarar sig med en Sigma 500 DG. BEHÖVER man strob och infraröd slavblixtkontroll och liknande flumm så kommer man behöva betala för en 550, men ska du använda blixten till att, gud förbjude, BARA fotografera med så är en Sigma perfekt.
Metz lär säkert också göra ok grejer.
Sigmas EF 500 DG har faktiskt både strob och IR slavblixtkontroll
kromatisk aberration
Aktiv medlem
550EX och 1Ds
Passar på att hoppa in här också då (fast jag sett detta nån annanstans...f´låt)
1) 550EX kan få spatt och slänga av några blixtar (oprovocerat?) Tidigare trodde jag att jag kom åt någon flash exposure-mätningsknapp eller att den hyrda blixten hade epilepsi, men nu har jag varit med om det på mina köpta också. Har 1Ds. Finns problemet eller har jag dålig koll? Vad gör jag?
2) Trådlöst och DSLR funkar bra eller? Har märkt att den klickar ibland men det hade kanske varit samma med trad SLR...
Passar på att hoppa in här också då (fast jag sett detta nån annanstans...f´låt)
1) 550EX kan få spatt och slänga av några blixtar (oprovocerat?) Tidigare trodde jag att jag kom åt någon flash exposure-mätningsknapp eller att den hyrda blixten hade epilepsi, men nu har jag varit med om det på mina köpta också. Har 1Ds. Finns problemet eller har jag dålig koll? Vad gör jag?
2) Trådlöst och DSLR funkar bra eller? Har märkt att den klickar ibland men det hade kanske varit samma med trad SLR...