Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

BOOTGMR saknas ??

Produkter
(logga in för att koppla)

Affe.R

Avslutat medlemskap
Jag instalerade Windows 7 för någon månad sedan på en liten ( 40 gigs) hårdisk enbart för att kunna komma in i hårdiskarna och kunna rädda bilder och annat efter att min dator kraschat . Då jag flyttat över allt till en extern HD och formaterat dom interna hårdiskarna och skulle instalera Win7 på en av dom så får jag ett fel medelande som lyder BOOTGMR saknas
Vad betyder detta ? och vad gör man för att kunna instalera WWin 7 ?

Nej det va XP innan Och jag kollade på den länk du la upp och det fungerar när man kör skivan på den lilla hårdisken men så fort jag tar bort den så kommer boot medelandet igen .

problemet är att jag inte kommer så långt att skivan startar utan jag kommer så långt att jag kan gå in i bios å skifta till att datorn ska boota från skivan sedan så kommer medelandet BOOTGMR saknas
Och jag har googlat en heldel men hittar inte riktigt detr svar jag vill ha

Kan du återställa Bios? Efter återställning måste du kontrollera boot-ordningen. Sätt CD/DVD läsaren till prio 1.

ANNONS
Götaplatsens Foto