Annons

Bränningens stoppas, varför?

Produkter
(logga in för att koppla)

Redaktör

Aktiv medlem
Jag har stött på ett prolem som jag inte kan lösa. När jag ska bränna bildspel fråm Elements via Premiere så stoppar bränningen ungefär halvvägs. Vad gör jag för fel? Kan någon i så fall beskriva hur jag ska göra för att lyckas.

Skynda långsamt

Dottern hade problem med att bara 8 av 12 jpegfiler brända på en Mac visade sig i PC:n men alla 12 syntes alldeles utmärkt på Mac. Lösningen var så enkel som att sänka bränningshastigheten från 52 til 16 ggr. Kanske kan vara nåt att prova. Annars finns det till Mac ett litet program som heter "Burnagain" som man kan bränna flera gånger på samma CD. Finns säkert något liknande för PC

Re: Tack, det funkade

Redaktör skrev:
Jag sänkte hastigheten till 8 ggr och se, då funkade det. Tack för tipset.

Roligt det funkade. Jag trodde det bara var min som dummade sig. Då är nog generellt bränningshastigheterna lite väl "uppskruvade" för att se bra ut i reklamen.

Jag har fått lära mig att bränningen dessutom blir bätttre om man bränner i låg hastighet än i hög. Sant? Inte en aning, men jag väljer alltid lägsta hastigheten...

WFS) (Graylingman skrev:
Jag har fått lära mig att bränningen dessutom blir bätttre om man bränner i låg hastighet än i hög. Sant? Inte en aning, men jag väljer alltid lägsta hastigheten...

Stämmer. Ju högre hastighet desto fler fel blir det.
Ju fler fel desto större risk att den bli oläsbar om den skadas/åldras/repas/e.d.

Har man en bra skiva utan fel är den ganska tolerant mot skador. En snabbskriven skiva från rustas eget märke får man va lite mer rädd om ;)

Jag har funderat mycket på varför skivor med bilder/film inte gillar att brännas snabbt, en vanlig skiva med nåt spel eller så har aldirg pajjat för mig. Det är ju trots allt data som bränns på båda.

Utan att veta gissar jag på att det har att göra med hur mycket fel som tolereras utan att "sammanhanget" förstörs. En bild tål mindre än ett spel eller en musikfil?

Spel är nog ganska toleranta.
Hade ett brännt spel för en tid sedan (sagan om ringen-spelet för de som undrar). Fungerade utmärkt. Allt fungerade. Det visade sig dock senare att så var inte fallet.
I spelet skulle man kunna välja olika karaktärer att spela med. Alla fanns med i "listan" när man valde, men det var bara två eller tre som gick att välja. Jag trodde naturligtvis att de andra skulle låsas upp vartefter man kom vidare i spelet, men de gjorde de aldrig.

Egentligen (så som det skulle vara) skulle man kunna välja vilken karaktär man ville. Vidare skulle bara två eller tre banor gå att spela med varje karaktär. Mao var en karaktär avsedd till en viss bana, en annan karaktär till en annan bana, osv.

På min kopia kunde man alltså spela alla banor med de tre karaktärerna som gick att välja, men ingen bana med de andra karaktärerna.

Efter ominstallation fungerade det dock som det skulle. Jag tolkar det som att en klump av felaktiga data lades ihop, och som genom en super-slump fungerade tillsammans.

Detta visar ju verkligen hur fel det kan bli, trots att det fungerar felfritt.
Vad oddsen för detta var/är, vågar jag inte ens fundra på =)

ANNONS
Götaplatsens Foto